Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Fanoušci Viperu se složili na rekord na Ringu. Už známe čas!

Ve světle dnešních supersportů působí obrovský Dodge Viper s osmilitrovým desetiválcem pod kapotou zcela unikátně. I po letech nám však svou technikou dokazuje jedno – že objem ničím nenahradíš! A kupodivu to platí i na náročném okruhu Nürburgring, jak nám dokazuje skupina fanoušků.
Vydáno: 05.09.2017
Dodge Viper ACR

Již v lednu jsme psali o tom, že se fanouškovská základna vozu Dodge Viper rozhodla uspořádat sbírku, která odcházejícímu modelu Viper v ultimátním provedení ACR umožní, aby se naposledy podíval na pověstnou Severní smyčku okruhu Nürburgring a pokusil se zde zajet rekord mezi sériově vyráběnými vozy.

Vyhlídky totiž nebyly vůbec špatné. Porsche 918 Spyder, které na Nordschleife s časem 6:57 drželo po dlouhé roky rekord (dokud ho trochu kontroverzně nepřekonalo Lamborghini), totiž od Viperu obdrželo sekundový výprask na slavném okruhu Mazda Raceway Laguna Seca v centrální Kalifornii. V samotných Spojených státech amerických pak najdete hned desítku okruhů, kde Viper ACR rovněž drží absolutní rekord. Není proto divu, že Američané chtěli evropskou superstar konečně sesadit.

Magických 7 minut

A jak to dopadlo? Oficiální dealerství Viperu poskytlo fanouškům hned dva sériové vozy i se závodními piloty. Fanoušci na celý den zarezervovali více než 20kilometrový okruh, který je poprávu přezdíván Zeleným peklem, a pak už pokusu o zajetí rekordu nic nebránilo. Už při tréninku měl ale bohužel jeden z Viperů nehodu. Závodnímu pilotovi se naštěstí nic nestalo, poškození auta ale byla tak vážná, že dál mohl pokračovat jen jeden z vozů.

Závodník v druhém Viperu ACR se tedy chopil příležitosti, a aby zachoval Viperu čest, vyždímal 8,4litrový desetiválec s výkonem přes 650 koní na maximum. Viper ACR je i přes mohutný přítlak stále velmi nazlobeným autem a zkrotit podobné monstrum není nic snadného. Navzdory obstarožnímu vzhledu se po obkroužení okruhu zastavily stopky na výsledném čase 7:01,3. A to je úžasný výsledek, i když na Porsche nestačí.

Chtělo to lepší pneumatiky

Závodní pilot se nechal slyšet, že největším problémem Viperu při extrémním nasazení byl nedostatek trakce na zadních kolech. Pokud by se tedy podařilo obout vůz do ještě lepších pneumatik, možná by na ikonické Porsche 918 Spyder dosáhl. S lepšími pneumatikami však Dodge svůj Viper ACR neprodával, a tak si o budoucím překonání rekordu můžeme nechat jen zdát.

Na každý pád ale platí, že velký motor uprostřed burácející bestie, která působí, jakože pojede jen rovně, není radno podceňovat. Kromě Viperu to nedávno dokázal také Chevrolet Camaro, který na Nürburgringu vyprášil řadu evropských supersportů.

Reklama
Článek je zařazen v: Viper ACR, Viper ACR rekord, rekord Viper ACR, nejrychlejší auto, nejrychlejší vůz, nejrychlejší automobil, Severní smyčka, Nürburgring, Nordschleife, nejrychlejší auto na okruhu, Dodge Viper ACR, Porsche 918 Spyder, Lamborghini Huracán Performante, boj o rekord, boj s časem, Viper na nordschleife, Viper na severní smyčce, nejrychlejší Viper
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama