Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Exkluzivní český supersport zajel absolutní rekord na mosteckém okruhu

Domácí okruh, domácí supersport a skvělý pilot. To jsou hodnoty, které po sečtení dají fantastický výsledek v podobě rekordního času. Praga R1T na okruhu v Mostě ukázala, jak má vypadat dokonalé opojení z rychlosti v praxi.
Vydáno: 07.09.2017
Praga R1T
Praga R1T Autor: Praga
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Praga bývala hlavně ve třicátých letech minulého století velmi schopnou automobilkou, která produkovala tehdy velmi oblíbená jak osobní, tak užitková auta. Jednu dobu dokonce vyráběla i letadla a měla našlápnuto i na zahraniční úspěch. Jenomže zasáhla válka, a tak místo osobních vozidel, která byla oblíbená i u hvězd černobílých filmů, začala Praga vyrábět tanky pro německé vojáky. Ke konci války a i po ní to pak byla dobře známá nákladní vozidla V3S. Po privatizaci v roce 1989 společnost pokračovala ve výrobě nákladních aut a v posledních několika letech se úspěšně věnuje vývoji a výrobě supersportů.

Jednou z bestií, které brány Pragy opustily a svět o nich s gustem mluví, je model R1T. Doslova brutální design plný křivek, karbonu a aerodynamických prvků doplňuje turbem přeplňovaný agregát z dílny Renault Sport. Jde o uprostřed uložený dvoulitr o objemu dvou litrů, který produkuje výkon od 310 do 340 koní. To v závislosti na závodním nastavení auta. Maximální točivý moment se pak pohybuje od 380 do 390 Nm při 5100–5750 ot./ min. Že vám tyto hodnoty nepřijdou nijak extrémní? Pak přidejte ještě hmotnost auta 625 kilogramů a asi vám hned bude jasné, že tohle je prostě čistokrevný závoďák.

Přesvědčí vás o tom i následující video, kde se vám Praga ukáže na autodromu v Mostě. Do parády si ji zde vzal tovární jezdec Pragy Aleš Jirásek a zajel fantastický čas. Stopky se v cíli zastavily na 1 minutě a 31 sekundách, což je absolutní rekord okruhu. Klaníme se! Ta jízda je opravdu fantastická.

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama