Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Evropská unie chce spotřebu automobilů hlídat online

Podvodům s údaji o spotřebě aut by měl v Evropě zabránit nový systém měření. Podle chystaného návrhu budou údajně muset všechna nová auta dostat měřič spotřeby paliva, a to už poměrně brzy.
Vydáno: 28.11.2017
Evropská unie chce spotřebu aut hlídat online
Evropská unie chce spotřebu aut hlídat online Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

S informací přišel německý Spiegel, který tvrdí, že bychom se online hlídacího zařízení měli v osobních i lehkých užitkových autech dočkat už od roku 2020. Než se ale začnete zlobit na EU a její další výmysl, chvilku vydržte. Tvrdšímu přístupu paradoxně nahráli i sami výrobci tím, že někteří z nich podváděli a udávali nereálné hodnoty, ale i tak nám podobný nápad připadá za hranou. Někteří výrobci udávají spotřebu u svých automobilů, která je ale spíše z říše snů. S realitou nemá společného skoro nic.

Automobilky své modely testují v ideálních podmínkách v laboratořích, kdy je jasné, že hodnota spotřeby vyjde až neskutečně pozitivně. Pak ale vyjedete do provozu a zjistíte, že je vaše spotřeba klidně i o 2 litry vyšší. A právě těmto propastným rozdílům mezi udávanou a reálnou spotřebou chce Brusel zabránit. A to jak změnou měřicích cyklů spotřeby, tak povinnou instalací měřičů.

Velký online dohled

Měřiče, které by měly být do aut instalovány povinně a napříč celým automobilovým spektrem, by měly ukázat, jak je to se spotřebou doopravdy. Měly by zároveň zcela zabránit možné manipulaci s výsledky testů spotřeby, které provádějí jednotlivé značky. Zároveň by umožnily velmi důkladnou kontrolu emisí CO2. Krom toho mají podle nařízení EU automobilky brzy přejít na nový měřicí cyklus s označením WLTP, který by měl na rozdíl od současného měření technologií Mezinárodní rady pro čistou dopravu ICCT zmenšit propast mezi reálnou a deklarovanou spotřebou.

O schválení tohoto návrhu se bude jednat v Bruselu až v lednu. Je pak ale otázkou, co všechno se bude moci pomocí těchto systémů monitorovat.

Článek je zařazen v: emise , spotřeba , Evropská unie , dohled , online hlídání spotřeby , CO2 , EU
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama