Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Dvouválec-dvoutakt-nafta

Představte si, že zanedlouho asi bude pod kapotou menších modelů značky Renault dvouválcový dvoutaktní naftový přeplňovaný motor.
Vydáno: 14.12.2014
Dvouválec dvoutakt
Dvouválec dvoutakt Autor: Renault
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Hlavní nevýhodou naftových motorů je jejich konstrukční složitost. Také účinnost je trochu slabší. A hmotnost… Škoda mluvit. Renault tak přišel s nápadem, že vytvoří dvoutaktní agregát, který vyniká větší účinností a díky své konstrukci je také lehčí. A o jednodušší konstrukci dvoutaktu ani nemusíme mluvit.

Nový agregát tak bude výrazně lehčí a srovnatelně výkonný s dnešními malými motory. Jeho základ je v 1.5 dCi, který je vlastně uříznutý v půlce. Ptáte se, jak může být čtyřtakt braný jako dvoutakt? Zkuste se zamyslet nad tím, co se stane, když budete otevírat sací a výfukové ventily ne po čtyřech, ale po dvou taktech. Vždyť pokud by byly ventily ovládány elektricky, může motor klidně přeskakovat ze čtyřtaktu na dvoutakt a využívat všechny výhody obou. Takové nápady tu už byly a vypadaly vcelku funkčně.

Motorkář superman

Ruský motorkář – Superman

 

A co nabídne tenhle motor? Prý 68 koní a 145 N.m. Toho se dosáhne pomocí turbodmychadla nebo kompresoru. Výhodou je výrazně nižší výrobní cena agregátu, i když stále přesahuje cenu motoru zážehového. Vypadá to, že pokud by došlo k nasazení tohoto motoru, jenž je nyní ve fázi zkušebních testů, mohl by se nasazovat do velmi levných vozidel na trzích, kde není takový hlad po výkonu, ale naopak po ceně. Renault by jej tak mohl nabízet třeba v Indii nebo v Turecku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama