Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Zprávy

Drsňák s osmiválcem. Land Rover Discovery SVX

Nejnovější přírůstek do rodiny Land Rover je vážně unikátní. Jde totiž o první vůz značky, který bude vyráběn ručně. V jeho útrobách se navíc skrývá pětilitrový osmiválec s výkonem až 525 koní, se kterým auto zvládne mnohá dobrodružství a vyjede i tam, kam by si běžná verze netroufla.
Vydáno: 13.09.2017
Land Rover Discovery SVX 3

Land Rover Discovery SVX je produktem speciální divize s označením SVO (Special Vehicle Operation). Novému Discovery ale patří jedno zásadní prvenství. Až doposud se totiž dceřinná divize SVO zabývala jen dražšími a exkluzivnějšími modely Range Rover. Vyráběla kupříkladu Range Rover Sport SVR nebo Range Rover SVAutobiography, kterým nepohrdla ani britská královna Alžběta II. Samotný Land Rover ale v nabídce nebyl.

Ruční práce

A v čem že je divize SVO tak zajímavá: Svá vozidla kupříkladu vyrábí ručně a všichni pracovníci jsou nesmírně dobře vyškolení řemeslníci. Není tedy divu, že díla, která danou dílnu opustí, opravdu stojí za to a jejich kvalita dosahuje nejvyšší možné úrovně. Nové Discovery je samo o sobě krásné a praktické, inženýři v divizi SVO však z jeho potenciálu vytěžili maximum.

Vůz už od prvního pohledu vypadá jako dílo připravené na off-roadové mezikontinentální závody. Stojí na speciálních pneumatikách Goodyear Wrangler s rozměrem 275/55 R20, která jsou nazutá na kovaných kolech. Úpravám pak neunikl ani podvozek. Vzhledem k tomu, že Discovery SVR bude standardně dodáván výhradně s pětilitrovým osmiválcem, o jehož výkonový potenciál navíc pečuje kompresor, bylo nezbytné, aby inženýři divize SVO naučili svůj výtvor také jezdit. V podvozku tak nechybí aktivní hydraulické stabilizátory, které výrazně sníží náklony při dynamické jízdě po silnici. V terénu se ale naopak dokážou rozpojit, což zvýší kroutivost mezi oběma nápravami.

Novému Discovery SVX pak samozřejmě nechybějí ani všechny standardní vymoženosti, mezi kterými zmiňme Terrain Response 2 (systém pro monitorování aktuálního jízdního povrchu) nebo pokročilý asistent pro jízdu z prudkých kopců Hill Descent Control.

Brutální síla

Ještě jsme si však neřekli, jak moc schopný onen osmiválec vlastně bude. Jeho 525 koní a až 625 Nm k působivé dynamice jistě postačí. Odhadem toto auto z 0 na 100 km/h zrychlí okolo pěti sekund a k plnému využití potenciálu dopomůže i chytrá osmistupňová převodovka. Ta má u verze SVX navíc funkci dvoustupňového transferu (půlení převodů), díky čemuž nechybí ani pověstná redukce. Vyjede tedy opravdu hodně. Informace o maximální rychlosti výrobce prozatím nezveřejnil, rychlostní index pneumatik však značí nejvyšší tempo 180 km/h. Lze tedy očekávat podobný údaj.

A kdy novinka dorazí na trh? První kusy jdou do výroby (připomeňme si, že ruční) už na jaře příštího roku. Do našich končin by pak Discovery SVX mělo zavítat v druhé polovině 2018. Cenu ani další technické specifikace výrobce prozatím nezveřejnil.

Reklama
Článek je zařazen v: Land Rover, Land Rover SVO, Land Rover Discovery, Discovery SVO, Discovery SVX, Land Rover Discovery SVX, nové Discovery, nový Land Rover, Range Rover, nejnovější Land Rover, Discovery SVX offroad, Discovery V8, Discovery 5.0 V8
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama