Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Dobití elektromobilu za 6 minut? Toshiba tvrdí, že ano

Hlavní bolístku elektromobilů, tedy délku jejich dobíjení, nejspíš vyřešila japonská společnost Toshiba. Podle ní bychom už za pár let měli elektromobily dobíjet stejně rychle, jako dnes tankujeme.
Vydáno: 27.10.2017
Dobití elektromobilu za 6 minut? Toshiba tvrdí, že ano
Dobití elektromobilu za 6 minut? Toshiba tvrdí, že ano Autor: c.pxhere.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Znáte to. Přijedete ke stojanu, natankujete, koupíte kafe a noviny a během maximálně 10 minut odjíždíte. Standardní průběh obyčejného tankování by díky Toshibě časově mohl vyrovnat s dnes velmi zdlouhavým dobíjením elektromobilů. Toshiba totiž na japonském autosalonu právě představuje novinku na poli nabíjení, která pracuje s u nás často skloňovaným lithiem.

Baterie SCiB
Baterie SCiB
Toshiba

Nová baterie dostala jméno SCiB (Super Charge Ion Battery) a její tajemství spočívá v její zcela nově vyvinuté anodě. Ta používá místo uhlíkových právě lithium titanové nanokrystaly, které zajistí to extrémně rychlé dobíjení. Navíc taková baterie je prý bezpečnější a má větší životnost. Pro představu, běžná baterka Li-lon zvládne zhruba 1 000 nabíjecích cyklů. Pak se její životnost rychle krátí. Nové baterie SCiB zvládnou 5 000 nabíjecích cyklů, a i poté jejich kapacita dosahuje 90 % původní hodnoty. V přepočtu na běžný život to znamená, že pokud budete baterii nabíjet dvakrát denně, vydrží minimálně 7 let.

A nemyslete si, nejde jen o hudbu daleké budoucnosti. Toshiba nové baterie už testuje. A to jak ve spotřební elektronice, tak třeba v autobusech veřejné dopravy nebo ve vozech značky Mitsubishi. Podle prvních výsledků testů pak Toshiba tvrdí, že na jedno šestiminutové nabití poskytne baterie reálný dojezd asi 170 kilometrů, což už by bohatě stačilo na běžné přesuny z bodu A do B. Nebo k další nabíječce na další kafe. J Kdy bude novinka uvedena na trh a hlavně, kolik bude stát, zatím výrobce neprozradil. Dočkat bychom se ale měli během pár let.

Článek je zařazen v: toshiba , baterie , elektromobil , elektromobilita , dobíjení elektromobilů , testování , tankování
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama