Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Desátá generace s menším motorem než první! Honda Civic 2017

Honda Civic, to je prostě legenda, jeden z nejúspěšnějších automobilů světa! Výrobce označuje dnešní generaci za desátou, ale typů bylo mnohem více! Svébytné modely totiž existovaly jak pro japonský, tak pro evropský, americký nebo ještě jiné trhy!
Aktualizováno: 01.11.2017
Honda Civic 2017

Na trhu pětačtyřicet let...

            Dnešní Civic je moderní tříválec 1,0 litru nebo čtyřválec 1,5 litru, ale v nabídce nechybí ani Turbodiesel a sportovní Type R. A jaký byl ten první? Pro českého diváka není původní Civic neznámý, pamatujete na seriál Nemocnice na kraji města? V něm jezdil primář Blažej (Josef Abrhám) ve stříbrném voze Civic, který jen vyvoleným prodával podnik zahraničního obchodu Tuzex! Však také zapůjčené auto při natáčení pečlivě hlídali, bylo vzácné a za valuty!

            První Civic se představil v létě 1972 jako dvoudveřový sedan nebo třídveřový hatchback, poháněný čtyřválcem 1,2 litru; měl čtyřstupňovou převodovku nebo samočinnou vlastní konstrukce Hondamatic. Hned první generace přinesla technické inovace, prodávala se i ve verzích CVCC pro spalování velmi chudé směsi, což výrazně snížilo škodlivé složky ve výfukových plynech. První verze posloužila i studii bezpečného vozu Civic CVCC ESV.

Globální úspěch

            Celosvětová produkce vozů Honda Civic všech generací se dnes blíží dvaceti milionům! Jejich základní koncepcí je motor vpředu napříč a pohon předních kol, karoserie se během devíti generací proměnila ze třídveřového na pětidveřový hatchback, motory ze systému CVCC na známé i-VTEC s proměnným časováním všech ventilů a přeplňováním turbodmychadlem. Zatímco první 1,2 litru byl čtyřválec o výkonu 50 koní (37 kW) pro Evropu nebo až 69 koní (51 kW) pro Japonce ve verzi RS; desátá generace začíná s litrovým tříválcem DOHC, který nabídne až 129 koní (95 kW)! Samozřejmě jsme si nenechali ujít seznámení s tímto zajímavým vozem, expert František se podělí o své dojmy už ve čtvrtek v Autosalonu na Prima COOL!

Autor textu a foto: Tom Hyan

Reklama
Článek je zařazen v: Honda, Civic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama