Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Crossover - ano, či ne? STOnic STOjí za TO!

Kia začíná velkou crossover ofenzívu! Mnohá konkurence nabízí jen nafouklé tvary a tím to končí! Stonic je důmyslně vymyšleným autem, které se bude líbit.
Aktualizováno: 25.10.2017
Kia Stonic
Kia Stonic Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Místo prezentace mělo možná hlubší význam. Kdysi dávno město rozdělovala zeď, stejně
tak se do dnešních dnů mnoho motoristů kouká na korejská auta přes prsty!
Mé sympatie si Kia získala s příchodem první generace Ceedu, od té doby se na každou
novinku docela těším.

SUV KIA

Sorento - velké 7-mi místné, komfortní, s překvapivě jistě se chovajícím podvozkem na
klikatých okresních silnicích (nesmí se překročit fyzikální zákony).

Sportage - poslední generace se spoustě lidem nelíbí, já upřímně nevím proč. Mladý, drzý
a sebejistý design je přesně dle mého gusta!


Nejmenší z rodu KIA SUV
Stonic - na dálku působí jako o třídu větší vůz. Nejspíše za to mohou prolisy karoserie a
vytažené, robustně tvářící se blatníky.

Když jsem se postavil vedle něj, zjistil jsem, že jde o malinkého prcka, který se tak trochu
svojí maskou vysmívá konkurenci. Důvodů má hned několik!
Kia experimentuje s designem a vyplácí se jí to! STONIC je nezaměnitelný, originální!

Poprvé za volantem
Usedám za volant a libuji si, jak je interiér příjemně minimalistický a přehledný. Vyrážím do
berlínských ulic. Hned od rozjetí mě překvapuje dynamika motoru, který spolupracuje s manuální 6 stupňovou převodovkou. Ve městském provozu fungují skvěle! Ve chvíli, kdy opouštím obydlené části, mé nadšení pokračuje i na kvalitní okresce. S malým nedostatkem výkonu, se potýkám až na dálnici, kde je doporučená rychlost 130km/h.

Do stodvacítky si nemám nač stěžovat, slušně odhlučněný podvozek a motorový prostor nabízí posádce docela komfortní svezení. O pohonné jednotce není mnohdy ani vědět.
Stejně jako u ostatních moderních aut, s maloobjemovým motorem, i Stonicu vyhovuje
defenzivní jízdní styl. V tomto režimu se mi odměnil spotřebou 5,9 l/100km.

Trhač asfaltu z něj nikdy nebude, na to zapoměnte! Zajímavé dvoubarevné kombinace budily velkou pozornost okolních řidičů, ale i chodců. Já měl k testu “obyčejnou” bílou. Ta na okolí jako magnet nefungovala! Skoro bych řekl, že bílá barva spoustu designových prvků karoserie nechala zaniknout.

Bílo/červená a žluto/černá varianta jsou asi těmi nejkrásnějšími. Stonic přináší svěží vítr do segmentu malých městských crossoverů. Přichází i se
zajímavou cenou v základní konfiguraci. Stonic se bude lidem hodně líbit, stejně jako mě!

Test vozu Kia Stonic uvidíte již brzy v pořadu Autosalon na Prima COOL.

Autor textu a foto: expert Radek

Článek je zařazen v: Kia , Stonic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama