Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Bude tohle příští Škoda? Arona je nejmenší SUV od SEATu

Hlad po po vozech kategorie SUV neustále roste a SEAT mu kvapně kráčí naproti. Po Atece se vrhnul na ještě menší kategorii, kterou jeho koncernoví bráškové zatím úplně nepodchytili. Přiváží derivát Ibizy s názvem Arona.
Vydáno: 28.06.2017
Nejmenší SUV koncernu Volkswagen, SEAT Arona.

Arona má být především městským parťákem, do kterého se bude lépe nastupovat, a který potěší lepším výhledem. Novinka je tedy v porovnání se zmiňovanou Ibizou větší i vyšší. Na délku měří o podstatných 79 milimetrů více, na výšku pak o 99 milimetrů. Z toho vyplývá i vyšší pozice sedadel ve voze, která je v porovnání s Ibizou posunuta o 52 milimetrů na předních, respektive o 62 milimetrů na zadních sedadlech. Příjemnější nastupování je tedy opravdu zaručeno.

Vzhled novinky ukázkově zapadá do nastoleného designového jazyka značky. Arona zřetelně kombinuje prvky modernizovaného Leonu, zároveň v sobě však nezapře menší Ibizu. Zvýšená světlost (o 15 mm v porovnání s Ibizou) pak vozu propůjčuje téměř až klokaní vzhled, který napovídá, že by se v městské džungli s propadlými kanály a vystouplými obrubníky mohl pohybovat s vítanou grácií. A reálný dojem? Sice doposud nevíme, jak bude mini SUV vypadat naživo, z fotek se ale tváří poměrně dospěle. A jelikož nemá v řadách koncernu ani žádného konkurenta (Audi Q2 je až příliš drahé), nelze jej k čemukoliv připodobnit. Musíme si proto počkat až na září.

Tříválce i motor z Kodiaqu

Kdo by však vzhledem k nárůstu rozměrů čekal i větší motory, bude zklamán. I když ne zcela. Základ a vlastně i většinovou část nabídky bude sice tvořit tříválcový motor 1.0 TSI s výkony 95 a 115 koní. Na poli benzínů nám však zbývá ještě jedno milé překvapení. Nejprve ale ještě zmiňme naftové varianty. Ty obstará ryze úsporný čtyřválec 1.6 TDI s totožně nastavenými variantami, tedy na 95 a 115 koňských sil.

A teď už to překvapení. SEAT Arona bude totiž k dispozici i ve sportovně laděné verzi FR a právě k ní si budete moci objednat také zážehový motor 1.5 TSI s výkonem 150 koní. Motor sice disponuje nepříliš oblíbeným vypínáním válců, dynamicky však stačí i výrazně většímu Kodiaqu. V Aroně by proto mohlo jít o docela slušné svezení.

Příplatků se nebojí

Součástí nabídky bude i možnost připlatit si za spoustu výbavy. Až máme chuť ptát se, jestli Arona nechce být tak trochu prémiovkou? V možnostech příplatkové výbavy totiž naleznete osmipalcovou dotykovou obrazovku s aplikacemi Apple CarPlay, Android Auto nebo MirrorLink, na přání bude také dvoubarevné diodové osvětlení interiéru, dvouzónová automatická klimatizace či bezdrátová nabíječka mobilů. A komu by to bylo málo, může si připlatit i za vylepšenou audiosoustavu se subwooferem a výkonem 300 Wattů.

Zkrátka ale nepřijde ani exteriér. Zákazníci budou mít na výběr z celkem 68 barevných provedení a v nabídce bude i velice populární dvoubarevné lakování. S příplatkovými fullLED svítilnami tak vůz může výrazně prokouknout. Pokud vás novinka zaujala, pak si počkejte na zářiový autosalon ve Frankfurtu, kde se odehraje oficiální premiéra. Sériová výroba v hlavní továrně SEAT v Martorellu započne koncem podzimu a první vozy by se do Česka měly podívat ještě koncem letošního roku.

Reklama
Článek je zařazen v: SEAT Arona, malé SUV, městské SUV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama