Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Brutal S1 je slovenský supersport. Brzy půjde do prodeje

Nápad na vývoj a následnou výrobu vlastního polozávodního supersportu dostal jeho autor už před devíti lety. Dnes má Butal S1 za sebou první kilometry a míří do prodeje.
Vydáno: 09.06.2017
Brutal S1
Brutal S1 Autor: BrutalSlovakia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Zní to celkem jednoduše, ale ani si asi neumíme představit, kolik píle, úsilí a práce musí být za výsledkem, který si níže můžete detailně prohlédnout. Brutal S1, jak se stavba jmenuje, má na svědomí automobilový nadšenec Marian Lušpai. Ten prostě chtěl stvořit něco, co bude nekompromisní na okruhu, ale příjemné mimo něj.

A vypadá to, že se mu zadařilo. Brutal S1 nabídne lehkou a hlavně jednoduchou karoserii, kterou ozvláštňují hlavně dveře. Ty se, podobně jako u těch nejdražších super aut, otevírají směrem nahoru. Panely karoserie jsou vyrobeny z kombinace několika materiálů. Jde o karbon, neporézní pěnu Airex a laminát, což garantuje nízkou hmotnost auta. A na tu se hrálo především, protože i bílé lakování má jen pár vrstev, aby nepřidávalo zbytečné gramy.

Ke hmotnosti se přihlíželo i uvnitř auta. Nechybí zde sice závodní bezpečnostní rám, dvě skořepinová sedadla, závodní ovladače a pár ukazatelů, ale jinak zde není nic zbytečného. Prostě funkčnost především. Díky tomu všemu ale tvůrce udržel hmotnost celého auta mezi 800 a 860 kilogramy, a to v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci. Marian Lušpai zatím oficiálně nabízí jen jediný agregát, kterým je přeplňovaný dvoulitrový boxer ze Subaru. Ten je naladěný na slušných 300 koní, které s muší hmotností auta nebudou mít vůbec žádný problém.

Počítá se ale ještě s dalšími variantami. Záleží prý na tom, co budou vyžadovat zákazníci, ale předběžně můžeme počítat s bezhomologační verzí Brutal R1, která bude určena jen na okruh, nebo verzi P1, která bude bez motoru, do které si každý zákazník přidá jednotku podle svého vlastního uvážení.

Článek je zařazen v: prodej , vývoj , supersport , Brutal S1 , Slovenso
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama