Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Benzín, nebo Diesel? Mazda to vyřešila a na Tokyo Motor Show 2017 představila první benzíno-diesel

Zatímco ostatní blouzní o autonomní jízdě a elektromobilitě, Mazda vyvíjí automobily pro radost z jízdy. Moderní, s vynikajícím designem a vycizelovanou konstrukcí. Předkrmem se staly studie Vision Coupé a Kai Concept, které jsou hvězdami poslední Tokyo Motor Show 2017...
Aktualizováno: 31.10.2017
Mazda Vision
Mazda Vision Autor: Mazda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Oslava řízení!

            Mazda šla vždycky proti proudu, stačí vzpomenout na rotační motory systému Wankel. Když však Masamichi Kogai, generální ředitel Mazda Motor Corporation, prohlásil na tokijském autosalonu, že jejich ústředním mottem je Celebrate Driving, tedy Oslava řízení, vzbudil obrovskou pozornost. Ano, ještě někdo myslí normálně, podporuje automobil takový, jaký patří k životu, samočinně přece můžeme jezdit v metru. Obě světové premiéry, Vision Coupé a Kai Concept, jsou zaměřeny na řidiče, mají sportovní interiér, ladné tvary a také výkonný spalovací motor, za který zatím neexistuje rovnocenná náhrada! Mazda Vision Coupé je předobrazem sportovního sedanu příští generace, je čtyřdveřová se čtyřmi samostatnými sedadly, její elegantní linie sledují designový jazyk KODO, jenž podtrhuje dynamiku, i když automobil stojí.

Spalovací motor není mrtev!

            Druhá světová premiéra Kai Concept je kompaktní hatchback přiměřených rozměrů s rozvorem náprav 2750 mm, délkou 4420 mm, šířkou 1855 mm a výškou 1375 mm; zřejmě ukázka toho, kam se bude ubírat vývoj směrem k další generaci Mazdy 3. Novinka kromě působivého vzhledu ukrývá inovativní podvozkovou architekturu Skyactiv-VA (Vehicle Architecture), jež se stane základem příších typů, je lehčí a pevnější. Zajímavostí je další vývoj benzinového motoru! Záměrně neříkáme zážehový, protože nový čtyřválec Skyactiv-X sice spaluje benzin, ale využívá samovznícení směsi při kompresním zdvihu jako naftové Diesely! Nová technologie SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) prozrazuje kombinaci obou principů, jež přispěje ke zvýšení účinnosti a tedy snížení spotřeby! Využívá se ultrachudá palivová směs, již lze zapálit jen samovznícením, ale při druhém vstřiku paliva rovněž řízený zážeh zapalovací svíčkou, který zvyšuje tlak ve válci pro snazší samovznícení většího objemu směsi. Hovoří se o snížení spotřeby paliva až o 30 procent!

            Na autosalonu v Tokiu jsme opět nechyběli. Můžete se těšit, až expert Pepa ve speciálním vydání Autosalonu představí všechny velké japonské novinky!

Autor textu: Tom Hyan

Článek je zařazen v: Mazda , Skyactiv , Technology , Wankel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama