Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Auta, která může řídit Asiat, ale ne Američan či Evropan

Daihatsu patří k nejstarším japonským automobilkám! Firma se zrodila před 110 lety coby výrobce spalovacích motorů, první tříkolky nabídla ve třicátých letech a před šedesáti lety zahájila jejich export typem Tri-Mobile. Pak přišly čtyřkolové automobily Daihatsu a dělají se dodnes, i když prodej v Evropě před lety skončil...
Aktualizováno: 30.11.2017
Daihatsu DN Compagno
Daihatsu DN Compagno Autor: Daihatsu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Před dvacet lety nás opustily...

            V roce 1991 se zrodila pražská společnost Daihatsu Auto Czechoslovakia s.r.o. se záměrem dovážet malé japonské vozy. Dařilo se to sedm let, ale před dvaceti lety vyklidila pole, zanedlouho odešla z celé Evropy. Přestože její vozy jsou neobyčejně kvalitní, pro Evropany byly většinou malé, či málo známé, takže se klientela příliš nehrnula a japonské vedení usoudilo, že jim stačí úspěchy na mimoevropských trzích.

            Daihatsu ale žije! Svědčila o tom expozice na posledním autosalonu v Tokiu, kde na velkém stánku zářily nové koncepty i sériové minivozy. Málokdo ví, že Daihatsu stejně jako výrobce nákladních automobilů a autobusů Hino je součástí Toyota Motor Corporation, a tak využívají synergií s největší japonskou automobilkou. K premiérám autosalonu patřily minivany DN U-Space s motorem o objemu jen 660 cm3 a elektrický DN Pro Cargo, vhodný i pro přepravu tělesně postižených na vozíku, šestimístný DN Multisix, studie kompaktního SUV DN Trec a sportovního sedanu DN Compagno.

Tradice zavazuje...

            V roce 1963 představila Daihatsu úhledný malý vůz Compagno, který jako sedan, kombi nebo kabriolet vzbudil velkou pozornost. Sériově se vyráběl nejprve se čtyřválcem 800 cm3 a později 960 cm3. Na jeho oslavu se letos v Tokiu objevila studie sportovního sedanu DN Compagno se siluetou připomínající kupé, která také upřednostňuje obsazení prvních dvou sedadel, přestože má čtyři boční dveře, ale jen uspořádání 2+2 (zadní sedadla jsou víceméně nouzová). Není vyloučeno, že se vůz objeví v sériové podobě; stejně jako crossover DN Trec může mít buď litrové Turbo, anebo hybridní dvanáctistovku. Pak ale bude opravdu škoda, že se do Evropy nedováží...

            Daihatsu sice proslula jako výrobce kei cars, tedy městských vozů s motory do 660 cm3 pro japonský trh, ale možná vás překvapí, že před třiceti lety k osmdesátinám značky uvedla studii supersportovního kupé Daihatsu TA-X80. Tento koncept měl v duchu tradice jen litrový motor, ale uprostřed uložený vidlicový šestiválec Bi-Turbo se čtyřventilovým rozvodem! Prostě takové Mini-Ferrari Dino, s výkonem 96 kW (130 k) a největší rychlostí 250 km/h! Škoda, že zůstalo jen při oslavě!

Autor textu: Tom Hyan

Článek je zařazen v: Daihatsu , Toyota , Hino
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama