Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Arteon přichází na trh. Pod milion ho nekoupíte

Vrcholný model Volkswagenu míří do prémiového segmentu. Automobilka už zveřejnila konfigurátor a s ním i další velkou sadu fotografií.
Vydáno: 17.06.2017
Volkswagen Arteon přijíždí na český trh.
Volkswagen Arteon přijíždí na český trh. Autor: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Aktuální vlajkovou loď Volkswagenu, pomineme-li obstarožní Touareg, jsme mohli spatřit již na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Tam si novinka získala slušnou přízeň, její design je totiž vcelku povedený, přestože příslušnost s aktuální generaci Passatu nezapře. Zvláště v interiéru, který je v podstatě identický. Musíme však uznat, že zvenku jde o zajímavou kombinaci dynamických tvarů, efektních prolisů, splývavé zádi a čelní masky, která vypadá, jako by utekla z posledního dílu Transformers. Auto tak naživo ani náhodou nepůsobí jako nová generace modelu CC, je to prostě Arteon.

Jenže to nebude zadarmo. V aktuálním konfigurátoru se ani čirou náhodou nedostanete pod sedmimístnou sumu, ačkoliv úplný základ začíná jen necelých deset tisíc nad milionem. Jde ale vážně o úplný základ, v rámci něhož vám Volkswagen přistaví vůz na 17palcových kolech, s třízónovou klimatizací a zatmavenými bočními skly. Zajímavé svezení to ale jistě nebude - základ hostí motor 2.0 TDI s výkonem 110 kW a sedmistupňovou převodovkou DSG.

Jak moc drahý vážně je?

A tak jsme se rozhodli, že si v přehledném konfigurátoru postavíme vlastní auto. Takové, jaké jsme viděli v Ženevě. Cena? Nepředbíhejme.... Nejkrásnější R-line je k dispozici hned se třemi motory. S výše zmiňovaným základem, pak s motorem 2.0 Bi-TDI s výkonem 176 kW a také královským benzínem 2.0 TSI s 206 kW. Všechny verze nabízejí sedmistupňovou převodovku DSG, přičemž dvojice nejsilnějších motorů je standardně spřažena i s pohonem všech kol, který obstarává známý Haldex.

K této verzi jsme pak ještě přidali působivou metalízu Žlutá Kurkuma (21 400 Kč) a 20tipalcové ráfky Rosario (28 500 Kč). Nebýt okouzlením z výstavy, asi by ale byly nejlepší volbou devatenáctky za 16 400 Kč. Sedadla necháme ve standardně dodávané kombinaci s alcantarou, bývají příjemnější. Dále přibyla také vyspělejší navigace Discover Pro (28 600 Kč), telefonní rozhraní Premium (15 300 Kč), panoramatické střešní okno dodávající žluto-zlatému vozu pěkně nasupený výraz (30 000 Kč) a samozřejmě také bezklíčové otevírání dveří Easy Open s alarmem (28 200 Kč) a head-up displej (13 700 Kč).

Prémiová cenovka

Přidejme ještě pár prvků a různé užitečné drobnosti drobnosti (monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách či sadu čtyř kamer monitorující okolí vozu) a máme dokonáno. A motor? Vybrali jsme nakonec kultivovanější 2.0 TSI, jak jinak. Výsledek? 1 538 200 Kč. Že je to moc? No, za Passat rozhodně. Ale za vlajkovou loď?

Arteon si své zákazníky nepochybně najde, vždyť Passat mají dnes už kdejací středostavovští manažeři. A čím pak mají jezdit šéfové? Phaeton s námi již není (budiž mu země lehká), Phideon je jen pro Čínu a Touareg... už o něm řeč byla. Tohle je zkrátka odpověď, jak má být! A podívejte na ty tvary. Ty tvary!

Máte pocit, že byste svůj kus nakonfigurovali jinak a lépe? Zkuste to v konfigurátoru sami a řekněte nám o tom v komentářích!

Článek je zařazen v: Volkswagen Arteon , Volkswagen CC , Volkswagen Passat , Arteon konfigurátor , Arteon cena
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama