Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zprávy

Jeep se spářil s Trabantem. Výsledek nerozbijete cihlou

Zdravím vás, milí čtenáři, jsem rád, že pokračujete v hltání našich denních zápisků z expedice Tunisko.Jak nejlépe začít cestu po severní Africe než testem vozu, ideálně místního. Člověk by si řekl, že v Tunisku neexistuje žádná automobilka, ale to jste vedle jak ta jedle. Oni jednu mají. Auta vyrábí od roku 2009 a stihli jich ke dnešnímu dni smontovat asi 2200. Světe div se, úplně nejdřív šly na export do karibské oblasti, protože monopol na dovoz aut držela královská rodina, která si nechtěla vytvářet konkurenci. S arabským létem a revolucí se to změnilo a Wallys, jak se automobilka jmenuje, prodává své výtvory i doma. I tak ale export aut převažuje nad bonitou místního trhu
Aktualizováno: 14.06.2018
Jeep se spářil s Trabantem. Výsledek nerozbijete cihlou!
Jeep se spářil s Trabantem. Výsledek nerozbijete cihlou! Autor: Autosalon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Co je to Wallys?

Základ automobilu hledejte v Jeepu Dallas, ze kterého okopírovali podvozkovou konstrukci. Na ni pak vyšvihli sklolaminátovou karoserii lehce podivuhodných tvarů. Možná to ve vás budí úsměv, ale auto neváží ani tunu a logika karoserie alá Trabant je zcela prostá. Nerezne. Ideální pro přímořské oblasti s vlhkým, prosoleným vzduchem.

Navštěvujeme showroom značky umístěný v ne zrovna půvabné čtvrti hlavního města. Je za vysokým plotem obehnaným ostnatým drátem. Vzhledem k objemu prodejů, aktuálně asi 150 - 200 aut ročně, se musíte dopředu objednat. Jinak může být zavřeno.

Kromě klasického prodejního prostoru v areálu najdete i montážní halu, něco jako lakovnu a servis. Nedivte se, na Wallys dostanete záruku 3 roky nebo 100 000 ujetých kilometrů.

Ve skutečnosti Wallys vypadá podstatně líp než na fotografiích. V hale se dává dohromady jen jeden typ vozu a sice model Iris. Stojí v přepočtu na naše kačky přibližně 300 000. Bratři Zied a Omar Guiga, zakladatelé automobilky, ho charakterizují jako SUV-Coupé-Cabriolet. Unikátní definice. Pod kapotou benzín tříválec Peugeot 1,2 s výkonem lehce nad 80 koní. Uvnitř palubka stejné značky, ovšem v tuniském provedení.

Dokonce Wallys otestujeme!

Vítá nás přímo majitel a v ruce drží klíčky. O jízdních zážitcích se rozepisovat nebudu, to si nechám na díl Autosalonu vysílaný 28. června. Zmíním se ale o jiné ultra zajimavé věci.

Než jsem k Wallysu zamířil, studoval jsem jejich stránky a taky Youtube kanál. Tam mě zaujalo video, kdy jeden z bratrů do auta kope, pak do něj mlátí klackem a nakonec o něj rozbije cihlu. Chtěl tím demonstrovat dokonalou “vandalu-odolnost” automobilu. Zmínil jsem se o tom a hned mi ukazuje auto, se kterým to prováděli. Vidím stopy po úderech i rozbití cihlou. To ale nebylo vše, ani nemrknu okem a už mi jeden z pracovníků nese tu stejnou cihlu jako měl majitel Wallysu na videu. Mám možnost to sám vyzkoušet. Ťukám prstem na plastový blatník a nemohu uvěřit, že když do něj třísknu cihlou, vydrží. Mírně se zdráhám, ale pak do něj řežu 3x za sebou rány jako hrom. Cihla se nerozbila, ale blatník auta taky ne. Majitel mi ji bere z rukou a zhruba dvojnásobnou silou ji mrští proti plastové skořápce vozu. Cihla na kusy, auto v celku. Ideální pro naše sídliště a závistivé sousedy. Posléze mi vrazí do ruky šroubovák a klíče, se kterými mě nutí auto poškrábat. Testuju auta skoro 20 let, ale tohle se mi ještě nestalo.

Všechno pěkně do podrobna uvidíte za tři týdny v pořadu Autosalon. Stali jsme se jedněmi z mála Evropanů, kteří tuniský automobil testovali. Bližší pohled poskytne fotogalerie a vandalu-odolnost demonstruje originál video přímo ze stránek Wallys.

Mariánské lázně v Tunisku? Ale jistě a zadarmo!

Co taková ozdravná koupel v moři, které může mít až 70 stupňů Celsia? Stačí vyjet pár desítek kilometrů z hlavního města Tunis, zamířit k lázním Korbous a zastavit před nimi asi půl kilometru. Z hor vyvěrá silný minerální horký pramen, který stéká po skále přímo do moře. Stačí se pod ním uvelebit a pohybem těla regulovat teplotu. Nejen o tom se tady rozepíšeme už zítra.

Mariánské Lázně v Tunisku? Ale jistě a zadarmo!
Mariánské Lázně v Tunisku? Ale jistě a zadarmo!
Autosalon

Autor článku: expert Josef Vrtal

Článek je zařazen v: Expedice Tunis , Škoda Kodiaq , Škoda Kodiaq Scout , Škoda , Kodiaq , Tunis , autosalón , Autosalon TV Prima , Wallys
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama