Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Autopunk

Fiátek kulturistou. Extrémní pětistovka má pohon zadních kol

Novodobý Fiat 500 je oblíbený po celém světě pro svůj roztomilý retro design, praktické malé rozměry a celkovou jednoduchost. Italský úpravce však na jeho základech dokázal postavit působivou závodní raketu a v plánu je vyrobit celých 100 kusů.
Vydáno: 21.09.2017
Fiat 500 s motorem z Alfy Romeo 4C.

Se vzkříšením ikonického Fiatu 500 udělala italská automobilka v roce 2007 terno. Nadčasový retro model se stal novodobou klasikou a jeho design se první modernizace dočkal až v roce 2016, po dlouhých devíti letech. Prostě to nebylo potřeba. Už po pěti letech se Fiat mohl pochlubit milionem prodaných pětistovek a letos pak padla hranice dvou milionů kusů.

Velmi přitažlivé jsou navíc různé i sportovní verze Fiatu 500, které zpravidla nesou označení Abarth. Během uplynulých deseti let jich vznikl nespočet, a přestože nejde o vyloženě řidičské náčiní pro puristy, jako malé efektní Ferrari do města funguje Fiat 500 Abarth skvěle. Vypadá dravě a s chutí práská do výfuku, který má často i čtyři koncovky. I to však bylo málo pro firmu Gran Torino Engineering, která se na stejném základu rozhodla postavit nekompromisní sporťák.

Fiat se srdcem Alfy Romeo

Jako první musel ven původní motor. Místo něj se pod kapotu nastěhoval agregát ze vzrušující Alfy Romeo 4C, tedy živelný benzínový čtyřválec 1,75 litru s turbem. Díky různým úpravám navíc jeho výkon vyrostl až na 350 koní. K novému motoru pak vůz dostal také manuální převodovku a podvozek Ohlins, původní předokolku tvůrci přestavěli na pohon zadních kol a pod devatenáctipalcová kola se nastěhovaly velké brzdy Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi vzadu.

Nepřehlédnutelný je samozřejmě také masivní body kit, který je navíc vyrobený z karbonu. Auto dramaticky rozšířil a přidal nový nárazník s dalšími světly, zadní křídlo nebo efektní průduch na kapotě. Výsledek je vážně působivý, cena za každé auto by ovšem měla činit 150 tisíc eur, tehdy ohromující 4 miliony korun.

Reklama
Článek je zařazen v: Fiat 500, tuning, úpravy aut, Gran Torino Engineering, nejhorší tuning, nejlepší tuning
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama