Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Autopunk

Bláznivý Japonec si dal do Rolls-Royce motor ze staré Toyoty

Dokonale tichý a kultivovaný dvanáctiválec je neodmyslitelnou součástí kouzla Rolls-Royce Phantom. Normálního člověka by nikdy ani nenapadlo, že by to mohlo být jinak. Jenže existuje muž, který překročil všechny myslitelné hranice.
Vydáno: 01.09.2017
Bláznivý Japonec si dal do Rolls-Royce motor ze staré Toyoty
Bláznivý Japonec si dal do Rolls-Royce motor ze staré Toyoty Autor: Through The White Glasses
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Asi nebudete překvapeni, když řekneme, že tenhle Rolls-Royce má svou domovinu v Japonsku. Nikde jinde totiž nemůžete na ulici potkat tolik bizarních, ale dokonale vyladěných strojů. Proto se díky videu přesuneme do nočního Tokia, kde žije fotograf, novinář a carspotter Dino Dalle Carbonare. Dino už nějakou dobu slýchal o tom, že po Tokiu má jezdit hodně zvláštní Phantom, ale dlouho na něj neměl štěstí. A pak se s ním konečně potkal tváří v tvář a nestačil se divit.

Ono totiž, když se řekne Rolls-Royce Phantom, většinou si všichni vybavíme luxusní interiér, elegantní tvary karoserie a silný, ale distingovaný dvanáctiválec pod kapotou. Ale jak už jsme řekli, Japonci prostě dělají všechno tak nějak jinak. Odvážněji. Proto se asi není čemu divit, že původní agregát pod dlouhou kapotou nenajdete.

Cestu si sem našel motor s označením 2JZ. Pokud jste se právě začali potutelně usmívat, pak asi víte, že to znamená vysokootáčkový agregát, který standardně najdeme v legendární Toyotě Supra. Jde o řadový šestiválec o objemu 3 litrů, který Toyota poprvé použila v roce 1991. Motor má hodně dobrých vlastností, ale jedna z těch nejzajímavějších je jeho schopnost vydržet i úpravy pořádně zvyšující výkon. V tomto případě majitel sáhl po dvojím nastavení agregátu, přičemž v tom prvním disponuje výkonem 600 koní a v tom druhém rovnou 900 koní. Lordi na ulicích Londýna by z něčeho podobného asi měli šok, my jsme ale nadšení. Moc hezky odvedená práce! :)

Článek je zařazen v: Rolls-Royce , Rolls-Royce Phantom , Phantom , Toyota , Japonsko , 2JZ , 2JZ motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama