Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Testy
Sportovní americké kupé je minulostí....Kompaktní japonské SUV Mitsubishi Eclipse Cross!
Mění se také zájem klientů a automobilky se tomu přizpůsobují. Sportovní vozy už chce jen málokdo, ale crossovery a SUV se těší neustále narůstajícím prodejům. Všichni totiž přece potřebují čím dále tím více místa, mnohým vyhovuje vyšší posaz za volantem, někteří uvěřili i tomu, že jsou SUV bezpečnější právě pro větší výšku, zejména při střetu s běžným nízkým automobilem...
9.1.2018
Mitsubishi Eclipse Cross

Bohaté zkušenosti

            Mitsubishi patří k nejstarším japonským automobilkám, loni oslavila 100 let od výroby svého prvního osobního vozu, ve třicátých letech měla vlastní prototypy s pohonem všech kol, ale největší zkušenosti získala mnohaletou licenční výrobou legendárního amerického Jeepu Willys. Proč je tedy nevyužít, v roce 1981 se objevilo první Pajero, následovaly Outlander, Delica 4WD, ASX a nyní Eclipse Cross. Je to nový začátek, kompaktní Eclipse Cross vyplňuje mezeru mezi ASX a Outlanderem, představil se loni a v těchto dnech přichází také na český trh.

Mitsusbishi Eclipse Cross

            Vyzkoušeli jsme novinku v úvodní červené barvě, poháněnou novým zážehovým čtyřválcem 1.5 MIVEC Turbo s plynulou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol 4WD, jiné verze zatím nebyly k dispozici. Její působivý design ostrých tvarů a klínové boční siluety vychází z konceptů, jaké společnost Mitsubishi Motors vystavovala na posledních mezinárodních autosalonech. Kupodivu se příliš neliší od hybridních konceptů XR-PHEV (Tokio 2013) a XR-PHEV II (Ženeva 2015), jež tam sondovaly zájem veřejnosti!

Elegance a downsizing

Mitsubishi Eclipse Cross podle výrobce rozšiřuje záběr značky do nové odnože segmentu SUV, známé coby SUV-kupé, jež upřednostňuje atraktivní vzhled před optimálním využití vnitřního interiéru. Neznamená to, že by ve voze bylo málo místa, ale třeba zadní výklopná stěna efektním lomením víka přece jen trochu omezuje velikost převážených předmětů v zavazadlovém prostoru (tzv. kočárkový problém). Proti Mitsubishi ASX se rozměry vozu zvětšily jen mírně, délka o padesát milimetrů na 4405 mm, šířka o pětatřicet na 1805 mm a výška o pětačtyřicet na 1685 mm, ale na první pohled působí nový automobil nejen moderněji, ale i subtilnějším dojmem. Uváděná velikost zavazadlového prostoru 341 až 448 litrů nepatří k největším, ale zpravidla splní všechny běžné nároky. Prostor lze však zvětšit sklopením asymetricky dělených zadních opěradel pro přepravu větších předmětů, univerzálnost zvyšuje rovněž posuv zadní řady sedadel ve značném rozsahu 200 mm i variabilní sklon opěradel, seřiditelný v rozpětí 16 až 32 stupňů.

Novinky pod kapotou

Základním motorem je nový zážehový čtyřválec 1,5 litru s přímým vstřikem benzinu, proměnným časováním všech ventilů originálního systému MIVEC a přeplňováním malým turbodmychadlem s nízkým momentem setrvačnosti a tedy rychlou reakcí. Ochotně se vytáčí, nabízí velmi slušných 163 koní (120 kW) a dovoluje svižnou jízdu se zrychlením na stovku za 9,8 sekundy a největší rychlost na hranici 200 km/h s plynulou samočinnou převodovkou CVT a pohonem všech kol. Při klidné jízdě lze spotřebu paliva udržet kolem udávaných sedmi litrů na stovku kilometrů. Druhou alternativou bude lehčí verze se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem jen předních kol. Homologační provozní údaje ještě nebyly v době testu k dispozici pro třetí variantu s vylepšeným turbodieselem 2.2 DiD vlastní konstrukce Mitsubishi, který má sice nižší výkon 150 koní (110 kW), ale podstatně větší vrchol točivého momentu 400 proti 250 N.m, a předpokládá se nižší spotřeba motorové nafty. Nový Eclipse Cross přichází na český trh s cenami od 549 650 Kč a s pětiletou zárukou.

Autor textu: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama