Testy
Spielberg režíroval jízdu Land Roveru Discovery! Aneb není Spielberg jako Spielberg
V září 1989 přišla na trh první Discovery, po sedmadvaceti letech jsme vyzkoušeli pátou generaci na Spielbergu. První a poslední dělí 1,2 milionu vyrobených vozů...
18.9.2017
LR Discovery - aneb není Spileberg jako Spielberg

Třetí do party

            Když Discovery vznikla, byla třetím terénním vozem britské značky Land Rover po legendárním Defenderu a luxusním Range Roveru! Dnes už je to jinak. Pátá generace vstupuje mezi rozvětvenou nabídku, která má hned několik typových řad. Počítejte s námi! Evoque, Discovery Sport, Velar, Discovery, Range Rover a Range Rover Sport. Nezapomněli jsme na některou? Nikoli, Freelander tiše zmizel a Defender už neplnil nové homologační předpisy EU, takže se čeká na nový. Víme jen, že bude z továrny ve slovenské Nitře...

 

Vyrazili jsme stylově novou Dicovery TDV6 páté generace na rakouský Spielberg, který je věrný svému jménu, je to kraj plný zábavy! Hlavně zásluhou krále nápojů Dietricha Mateschitze, vynálezce Red Bullu! Kromě závodního okruhu Red Bull Ring totiž oblast u Zeltwegu sdružuje řadu testovacích tratí včetně polygonu podobnému tomu v Mostě, a nabízí nejen výcvik řidičů, ale i pořádnou porci zábavy. Můžete si zaplatit nejen za jízdy na okruhu, ale i v terénu...

                      

Discovery v lese

Pro všechny jízdy jsme zvolili novou Discovery se vznětovým šestiválcem 3.0 TDV6, který dává 258 koní (190 kW) a dodává se jen s osmistupňovou samočinnou převodovkou, ale i s dvoustupňovou redukcí. Instruktoři doporučili zařadit dvojku pádly pod volantem, tlačítkem na středové konzole aktivovat redukci a ze šesti možností programu Terrain Response vybrat režim Mud & Ruts, tedy bláto a vyjeté koleje. Na palubním displeji jsme pak sledovali, jak systém pohonu všech kol pracuje. Discovery není žádný drobeček, má bezmála pět metrů a přes dvě tuny hmotnsti navzdory hliníkové konstrukci. Sunula se pomalu, ale jistě, v luxusní kabině bylo absolutní pohodlí, i když jsem musel řadit na redukovanou jedničku a v úzkém rozbitém úvozu několikrát couvat. I v terénu jedete v Discovery jako v bavlnce.

 

Luxus nebo něco pro chlapy?

            Přiznám se, že během testů jsem nejprve usedl za volant klasického Defenderu, protože jsem toužil po skutečném terénním voze. Také jsem jel na redukovanou dvojku nebo jedničku, ale více se pral s volantem, řadil a musel se vyrovnat s opravdu specifickým posazem řidiče. Přesednout totiž opačným směrem asi nejde. Discovery 5 vás v terénu hýčká, projede všude tam jako Defender, ale nenabízí tolik adrenalinu. Jenže pokrok se nedá zastavit. Land Rover musel výrobu Defenderu po téměř šedesáti letech zastavit. Přišel tím o další možnosti dodávat armádám celého světa. Nové SUV jsou však velkou módou, i když s nimi zpravidla jejich majitelé tak těžký terén jako my na Spielbergu nikdy nepokoří. Ale odbyt vzrůstá. Loni se prodalo 434 583 Land Roverů.

Autor textu a foto: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama