Testy
Na plné pecky! MINI Cabrio JCW s manuálem
Na vozy s iracionální osobností se člověk běžně moc netěší. Málokdo má rád kompromisy a opravdu ostrá jízda se s plátěnou střechou obvykle vylučuje. Nejostřejší MINI v provedení Cabrio je ale jiné. Není to moc praktické auto a ano, klasický Cooper JCW je citelně rychlejší, přesto ho však můžete milovat.
11.10.2017, Martin Müller
MINI JCW Cabrio - jízda 1

No podívejte se na něj. Union Jack na střeše, drsňácký vzhled s brutálním středovým výfukem a vpředu fofrpruhy s děravou kapotou - to aby se ten nadopovaný dvoulitr nedusil. MINI Cabrio JCW je opravdový dáreček k pohledání, a když mu odpustíte lehce schizofrenní tvar střechy, která je nad C sloupkem až příliš ostrá, mnoho hezčích malých kabrioletů nepotkáte. MINI je především o stylu a kde jinde by se mohla automobilka tolik vyřádit než na kabrioletu s nejdražší a zároveň nejsportovnější výbavou JCW.

Extrovert až na kost

Zážitek pokračuje i poté, co otevřete rozměrné dveře. Uvnitř je nejen vše kulaté, stylově „miňasovské“ a tak nějak sympaticky hravé, ale navíc si sednete do extrémně tuhých anatomických sedadel, která vám připomenou ty nejdrsnější sporťáky. A když na vás v zápětí dýchne kvalita zpracování, jakou si v současnosti drží už jen pár automobilek, hned víte, proč tahle sranda stojí přes milion. Za normálních okolností bych napsal něco o vydřidušství, ale v MINI zkrátka jeho hodnotu cítíte. Atmosféru promyšlenosti a dokonalého sladění všech funknčních prvků nic neruší a museli byste mít přes dva metry, abyste v počtech konstruktérů našli trhlinu.

Proč zmiňuji výšku? Vpředu je místa dostatek a sedí se hezky hluboko, limitem je ovšem nízko posazený rám čelního skla. Ten vyšším postavám brání ve výhledu, a když jste pak první na semaforech, musíte se ohýbat. No ale co, bavíme se o kabrioletu, a tak se prostě na semafory můžete dívat stropem. Dozadu se samozřejmě vejdou pouze děti a zavazadelník s inverzně otevíraným víkem a velikostí 160 nebo 210 litrů (podle složené střechy) je spíš dobrým vtipem než využitelným prostorem, do kterého by se vám chtělo něco strkat.

Složená střecha navíc zabírá přesně polovinu výhledu v prostředním zpětném zrcátku. Horší výhled je ovšem částečně vykoupen i jedním pozitivem. Pozice střechy kladně ovlivnila proudění vzduchu při jízdě, takže do otevřeného interiéru alespoň tolik nefouká.

Miluje hladký asfalt

Nejdrsnější sérioví „miňasové“ mají v současnosti 230 koní, které jsou dolovány z přeplňovaného dvoulitru. Verze Cabrio JCW není výjimkou. Otevřené MINI je však v porovnání s běžným Cooperem o rovných 100 kilogramů těžší a je tedy otázkou, jak se s přidanou hmotností popere. Křiklavě červený vůz dorazil na osmnáctipalcových ráfcích s pneumatikami o šířce 205 mm a popravdě řečeno, autu by slušely širší gumy s větší přilnavostí. Opticky to ani moc nevadí, ale limity podvozku (dokonce i u kabrioletu) jsou mnohem dál.

MINI Cabrio JCW je stále sympaticky hravé a mírně přetáčivé a díky tuhému nastavení nedává přidaná kila dobrovolně najevo. Jeho největší slabiny objevíte až na klikatých okreskách s povrchem, který by nestačil ani bájným žigulům. Na takových cestách se mírně kroutí a pneumatiky s ocelovými bočnicemi nasazují celému zážitku pověstnou korunu. Tehdy opravdu víte, že jedete kabrioletem, a s myšlenkami na přímořskou proménádu raději zvolníte, aby si vás ostatní stihli prohlédnout.

Na hladkých silnicích je to ale to pravé JCW se vším všudy. Manuální převodovka s příjemným chodem a perfektním odstupňováním „na krátko“ dá skvěle vyniknout potentnímu charakteru motoru a s přebytečným metrákem jde pracovat. Motor je navíc zvlášť ve středních otáčkách nebývale silný a jeho drsný nástup vás bavit nepřestane. Podvozek ze zatáček rozhodně neutíká a až v momentě, kdy chcete docílit totožné agility s Cooperem, je cítit, že musíte brzdit o něco přesněji. Auto ale není horší. Je jiné, trochu míň okruhové.

Kulatý design, kulaté auto

Na Cabriu JCW z jízdního pohledu není jediná věc, která by příliš vyčnívala a narušovala harmonii celku. Vše lze shrnout tvrzením, že jak je design celého MINI kulatý, tak je kulatý i jeho charakter. Brzdy, převodovka, motor, podvozek - vše je sladěné a řidičsky přístupné s dávkou sympatické surovosti, o kterou MINI ještě stále nepřišlo. A vše to funguje přesně tak, jak chcete. Plnotučné JCW potěší extroverty rovněž výfukem, který když pořádně ohřejete, začíná svými výstřely pořádně strašit chodce. Někoho můžou neustálé dávky brzo začít štvát, v celku je ale s tímhle autem opravdu zábava.

Nakonec to tedy funguje i s plátěnou střechou. MINI Cabrio JCW vás na hladkém asfaltu skutečně nechá zapomenout, že jedete kabrioletem. Jeho osobnost je již tradičně velmi vyspělá a luxusní prvky interiéru v čele s příkladným zpracováním šikovně obhajují jeho cenu. Rychlost provedení JCW je okouzlující, z pohledu kabrioletu však nehraje prim. MINI JCW Cabrio vás při otevřené střeše nenechá jet tak rychle jako JCW Cooper a spíše než na rychloměr se budete vždy dívat do další zatáčky.

A právě v tom vidím hlavní výhodu testované verze. Jde o požitkářský stroj zrozený k zábavě, a pokud holdujete silným předokolkám, milujete svižnější svezení a ještě ke všemu nutně potřebujete kabriolet, je MINI JCW Cabrio jedním z nejžhavějších kandidátů. Neumí konkurovat praktičností, ve všem ostatním vás ale přesvědčí a jako bonus se za jeho příjemným volantem se strmým řízením budete každý den smát. A ta britská aura...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama