Testy
Ještě lepší dravec - Subaru WRX STI 2018!
Sportovní sedan Subaru WRX STI je ve světě automobilů výjimečným zjevem. Pro modelový rok 2018 má zase řadu zlepšení, ale musíme si jen přát, aby ho nezahubily emisní předpisy. Boxer o výkonu 300 koní (221 kW) totiž zraje jako víno...
25.10.2017
Subaru WRX STI 2018

Podvozek ještě lepší

            Vyzkoušeli jsme provedení Sport 2.5 Turbo, které splňuje emisní předpisy Euro 6b, a může se tedy prodávat na evropském trhu. Hned po usednutí za volant poznáte, s kým máte tu čest. Geny rallye se prostě nezapřou. Konstruktéři se soustředili především na přenos výkonu, model 2018 má nové nastavení vícerežimového diferenciálu Multi-mode DCCD, nyní regulovaného pouze elektronicky, což zaručuje rychlejší reakci než dřívější provedení s kombinací elektronického a mechanického ovládání vícelamelových spojek. U nové generace DCCD (tedy Driver´s Control Center Differential) slouží výkonnější procesor, který rychleji i přesněji vyhodnotí chování vozu a styl jízdy, takže závěr diferenciálu se aktivuje s předstihem, což se využije především při ostřejších průjezdech zatáček. Klíčovým rozdílem je právě rychlost regulace svornosti mezinápravového diferenciálu. Samozřejmě, je to záležitost pro fajnšmekry, ale k těm sportovní řidiči Subaru odjakživa patří...

Boxer a symetrie, samozřejmě!

            Čtyřválec boxer, tedy motor s protilehlými dvojicemi válců, je už přes padesát let poznávacím znakem většiny automobilů Subaru. A symetrický pohon všech kol se s ním skvěle doplňuje. U nové WRX STI Sport 2.5 Turbo se skládá z přeplňovaného čtyřválce Boxer Turbo o výkonu 221 kW (300 k) při otáčkách 6000 za minutu, jednokotoučové spojky, šestistupňové manuální převodovky, mezinápravového diferenciálu Multi DCCD a nápravových diferenciálů se šikmým ozubením vpředu a šnekovým Torsen vzadu. Řidič se o nic nestará, jen si zvolí příslušný režim jízdy SI Drive od normálního po supersportovní a nastavení diferenciálu podle chuti. Požitek z jízdy podtrhují elektricky stavitelná sportovní sedadla Recaro, nová grafika přístrojů a posílená brzdová soustava Brembo. Jsme vlastně rádi, že se automobily tohoto typu ještě vyrábějí. A za kolik? Nové WRX STI můžete mít od 1,13 milionu korun českých, zadní křídlo se dodává bez příplatku stejně jako efektní červená barva. Tak co tomu říkáte?

Autor textu a foto: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama