Testy
Bestseller v sedmém vydání - nový Ford Fiesta
Zrodila se před více než čtyřiceti lety! Fiesta po mnoha proměnách sedmi generací patří k nejúspěšnějším automobilům Ford pro celý svět....
12.9.2017
Ford Fiesta 1,1 Trend

Globální záběr

Není to tak dávno, co Ford vytvořil strategii One Ford, tedy stejných vozů pro celý svět. Z Fiesty se stal globální automobil. Sedmá generace právě přichází na trh s uhlazenějším designem, ale především s novými motory, posílenou konektivitou a nástupem asistentů jízdy! Sáhli jsme po nejnovějším motoru, klasickém tříválci 1,1 litru bez přeplňování, který se dodává s pětistupňovou manuální převodovkou.

Nové automobily slaví premiéry na různých místech, české publikum novou Fiestu sedmé generace poprvé spatřilo na pardubickém Friends Festu, kde zářila spolu s většími sourozenci Ford Mustang a ucházela se o přízeň publika v těžké konkurenci kulturního programu. Vyvrcholením byl koncert britské hardrockové skupiny Uriah Heep, která je ještě starší než první Fiesta, ale také zraje jako víno...

Tříválec nastupuje

Zatímco v minulé generaci byl tříválec jen v přeplňované verzi 1.0 EcoBoost, sedmá vsadila na tříválce i bez turba, které se staly základní pohonnou jednotkou. Vycházejí sice z turbomotorů, ale jsou levnější a hlavně úspornější. Verze 1,1 litru s výkonem 85 koní (63 kW) nás příjemně překvapila skutečnou spotřebou 5,8 l/100 km, a to jsme jezdili opravdu svižně. Samozřejmě nereálného údaje 4,7 l/100 km podle metodiky EU jsme nedosáhli, ale ten už brzy přestane platit, přicházejí totiž nová pravidla měření. Základní tříválec se hodí pro klidnou jízdu, ve městě však musíte příliš často řadit na dvojku, když trojka ostřejší zatáčky nebere. Tlačítko ECO jsme opravdu nechtěli používat, po jeho stlačení motor zvadl a dynamika zmizela! Pokud bych se měl rozhodnout, tak dám přednost turbomotoru EcoBoost, který šestkrát za sebou vyhrál litrovou kategorii a třikrát se stal absolutním vítězem ankety International Engine of the Year (volí je i moje maličkost)! Ve Fiestě posílil dokonce na tři verze 100, 125 a 140 koní (správně 74, 92 a 103 kW), navíc ve spojení s novou šestistupňovou převodovkou. Jediným čtyřválcem nabídky je turbodiesel 1.5 TDCi.

Ford Fiesta 1,1 Trend - motor
Ford Fiesta 1,1 Trend - motor
Tom Hyan

Neskutečný podvozek...

            Malé evropské Fordy byly vždy etalonem jízdních vlastností! Nová Fiesta nezůstává této pověsti nic dlužna. Podvozek je prostě skvělý, je vidět, že snese i mnohem vyšší výkony! Velmi dobře vede stopu, je přiměřeně tvrdý, ale zároveň dostatečně komfortní. Jízda je plavná a příjemná. Karoserie vozu, na rozdíl od většiny konkurentů dále ve třídveřové i pětidveřové verzi, zahrnuje vyšší podíl vysokopevnostních ocelí. Rozměry se změnily málo, maximálně v řádu desítek milimetrů, ale na čtyřmetrový automobil je interiér docela prostorný pro všechny běžné potřeby. Délka narostla o 71 mm, šířka o 13 mm, rozvor náprav nabral čtyři na 2493 mm, ale potěšil větší rozchod kol, zejména 30 mm navíc vpředu. I to prospělo jízdním vlastnostem. Příjemný je dotykový displej ve formě tabletu nad přístrojovou deskou, jen asi potřebujete vyšší verzi výbavy, u základní Trend lze navigaci připojit jen z chytrého telefonu. Poprvé můžete mít u Fiesty audioaparaturu Bang & Olufsen, samočinné přepínání světlometů, vyhřívaný volant a jiné příjemnosti. Ceny nové Fiesty ale převýší 300 tisíc korun českých. Například specifikace 1,0 EcoBoost ST Line vyjde na minimálně 417.900,- Kč, za což už pořídíte o třídu větší auto. To ale nebude mít ve výbavě... Víc už se dozvíte v testu experta Františka ve čtvrtek 14.09. 2017 ve 20:15 na Prima Cool.

 

Autor foto a textu: Tom Hyan

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama