Nové auto
Nová Octavia si bude skvěle držet cenu. Při prodeji vyděláte
Konkurenční auta od Fordu nebo Opelu nemají proti Octavii šanci. Alespoň pokud jde o zůstatkovou hodnotu, což je sice často opomíjený, ale důležitý faktor při nákupu auta. Rozdíl přitom může činit až desítky tisíc korun, které se po prodeji ojetiny vrátí do rozpočtu.
1.6.2017
Ani kontroverzní design Octavii na ceně neubírá.

Také patříte mezi lidi, kterým facelift nové Octavie s dělenými světly připadá jako svatokrádež? Pak se radši připravte na to, že jich budete potkávat opravdu hodně. Většinu nákupů totiž mají na svědomí firmy a jejich manažeři dobře vědí, že ojetá auta s logem Škody vždy velmi dobře prodají. Společnost Audatex Systems provedla srovnání vývoje hodnoty ojetých aut, přičemž se zaměřila právě na faceliftovaný model Škoda Octavia třetí generace pro rok 2017. Ve své studii nový model srovnala s několika přímými konkurenty v nižší střední třídě - Škodou Octavia třetí generace před faceliftem, Hyundai i30, Fordem Focus, Opelem Astra a Kiou Cee'd.

Čím dražší, tím lepší

Porovnání zůstatkových hodnot bylo provedeno pro dvouletá auta s nájezdem 60 tisíc kilometrů. Z výsledků vyplynulo, že faceliftovaná Octavia bude ve své třídě opět platit za výhodnou investici bez ohledu na kontroverzní design. Na trhu si totiž lépe udrží svou hodnotu a cena bude klesat pomaleji než u konkurenčních modelů. Platí to zejména pro vyšší provedení s lepší výbavou a silnější motorizací, tam můžete vydělat vůbec nejvíc. Zůstatková hodnota po dvou letech provozu bude oproti konkurentům vyšší o 7 až 11 procent, což představuje desítky tisíc korun.

Jak si rodinná auta nižší střední třídy povedou jako ojetiny?
Jak si rodinná auta nižší střední třídy povedou jako ojetiny?
Audatex

„Zůstatková hodnota vozidla je hodnota, za kterou bude za přesně definovaných podmínek vozidlo dále spolehlivě prodejné v daném období. Toto platí za předpokladu průměrného technického stavu odpovídajícímu kilometrickému proběhu,“ popisuje Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Research společnosti Audatex. „Z našeho srovnání jednoznačně vyplývá, že modernizovaná Škoda Octavia díky svému inovativnímu přístupu, novinkám v designu exteriéru i interiéru, motorizaci a velkému zavazadlovému prostoru potvrdí své vedoucí postavení v tomto segmentu a udrží si pozici nejprodávanějšího vozu na českém trhu,“ dodává Šustr.