Novinky
Závodníkem po třicítce? Žádný problém!
Vladimír Netušil je odjakživa velkým fandou motorsportu. Za volant formule usedl poprvé ve svých 30 letech a už jej to nepustilo. V současnosti je majitelem a zároveň hlavním pilotem ambiciozní závodní stáje EFFECTIVE Racing. V jejich garáži aktuálně najdete dvě formule Renault 2.0 a silniční speciál Alfa Romeo 147 GTA. S Vladimírem jsme měli možnost se setkat a přinášíme Vám rozhovor.
6.12.2017
Závodníkem po třicítce? Žádný problém!

1)    Jak člověk začne s dráhou závodníka? Jako u spousty dalších sportů i v motorsportu platí, že čím dříve začnete, tím lépe. Většinou děti začínají na motokárách ve věku 6 let.

2)    Jak tomu bylo u vás? Já se kompletně vymykám obvyklým začátkům. Začal jsem svezením ve formuli, které jsem dostal od své manželky jako zážitkový dárek k 30. narozeninám. V tu chvíli má platonická láska k formulím přešla v realitu a už jsem jen přemýšlel, jak udělat to, abych mohl jet znovu a pokud možno začít závodit, což se povedlo.

3)    Je těžké řídit formuli, například v porovnání se sportovním vozem? Především je to úplně jiné. Zákony fyziky sice fungují stejně v jakémkoliv autě, ale ve formulích platí, že svá měřítka, a to i v porovnání se sportovními vozy, je potřeba posunout za hranice všeho, co jste se do té doby naučili. Naše formule Renault 2.0 není vyjímkou.

4)    Může se v takovéto formuli projet i běžný řidič, fanoušek motorsportu? Ano, může, dokonce i v jedné z našich dvou. Stačí být fyzicky trochu sportovní typ a připravit si pár desítek tisíc korun. Pokud máte rádi motorsport, vřele svezení doporučuji, jelikož na to nikdy nezapomenete. Je to něco, co se nikdy neonosí.

5)    Jakých šampionátů jste se s týmem již zúčastnil a jaká bude příští sezóna? Pro rok 2016 jsme jako tým zvolili mezinárodní sérii závodů Carbonia Cup, která je pro začátky ideální. Zde jsme nakonec ve formulích zvítězili a navíc získali titul absolutního vítěze celé série ze všech kategorií. Letos jsme přešli do profesionální série FIA CEZ a v rámci ní jeli i ESET V4 Cup. Příští sezónu aktuálně plánujeme, pravděpodobně pojedeme FIA CEZ, a to buď se stávající formulí nebo silnější F3, o jejíž koupi v tuto chvíli jednáme.

6)    Závodění je o cestování, jaké okruhy jste již navštívil? Z těch českých samozřejmě Brno a Most, kde zejména Brno patří i v porovnání s evropskými okruhy na špici, co se týká kreativity trati. Německý Lausitzring je nepopsatelný, Slovakiaring je velmi moderní. Tratě seriálu Formule 1, tedy Hungaroring a Red Bull Ring. Každý je úplně jiný. Hungaroring má svou patinu a Red Bull Ring doporučuji rozhodně navštívit, to zázemí a zasazení do přírody je úžasné.

7)    Jaké máte plány přes zimu, jezdit na okruhu se asi nedá? Sezóna u nás skončila a tím zároveň začala sezóna testů, trénování na závodním trenažéru, ladění fyzičky, techniky jízdy a podobně. I přes zimu však máme v plánu testovat na okruzích, a to v Německu, Itálii a Španělsku, kde je stále přijatelná teplota.

8)    Jsou závodní trenažéry pocitově blízko opravdové jízdě? Trenažéry, u nás běžně dostupné za přiměřené peníze ne, ale i tak mají velký smysl. Nejenže se naučíte tratě, ale lze na nich pilovat právě techniku jízdy, učit se správným návykům a odstraňovat zlozvyky. Navíc za jakéhokoliv počasí a za daleko menší peníze než na reálné trati.

9)    I přes jistě bohaté závodní zkušenosti, měl jste někdy opravdu strach? Neměl. Zdravou míru respektu mám, ale strach jsem neměl nikdy. Myslím si, že kdo má strach, neměl by sedat do auta, a to jak na okruhu, tak na běžné silnici.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama