Novinky
Vzpomínáme na exoty: Fiat 8V Demon Rouge
Tohle je auto z kategorie „One-and-Only“. Jediný svého druhu. Koncept, který postavila na základu Fiatu 8V karosárna Vignale v roce 1953.
18.8.2014
Fiat 8V Demon Rouge

Jde o auto, které v té době drtivě předběhlo svou dobu. Giovanni Michelotti, designér karosárny Vignale postavil vůz, který byl aerodynamický a tak moderní, až to vyráží dech dodnes. Především tu je zadní prohnuté okno s kšiltem nad ním. Tahle konstrukce jej udržela suché, ať jelo auto jakoukoli rychlostí. Takže dozadu bylo stále vidět. Aerodynamika se podepsala i na předních partiích, kde se světla přesunula do prostoru chladiče a blatníky tak dostaly vlastní obloučky i na přední masce ve stylu Ferrari.

Pozastavme se ale ještě nad střechou. Ta je z plexiskla a jde vlastně o tehdejší verzi dnešních panoramatických střech. Jenže tady je udělána vkusně a elegantně a není to jak pěst na oko, jak to bývá u některých moderních aut.

Auto udivilo tehdejší svět. Třeba v roce 1955 získalo první cenu za design na Coppa Campione d'Italia Concours d'Elegance.

Auto je postavené na základu taktéž velmi jedinečného auta. Jde o Fiat 8V, jediného osmiválce v historii značky. Sportovní auto představené v roce 1952 pro závody na Mile Miglia bylo prodáváno bohatým soukromým zájemcům. Velmi bohatým zájemcům, protože na americkém trhu stálo asi dvojnásobek toho, co tehdy chtěl Jaguar za svůj XK120. Celkem bylo vyrobeno 114 vozů 8V.

Dnes můžeme Fiat 8V Demon Rouge vidět v Louwman Museum.