Novinky
Výměna pneumatik za 900 tisíc? Zlevníme, slibuje Bugatti
Vlastnit Bugatti Veyron nikdy nebylo nic levného, automobilová ikona je svým extrémně drahým servisem známa. Výměnu pneumatik, která stojí sama o sobě zhruba 700 tisíc korun, musel tento stroj podstupovat každé 4000 kilometrů. Každá třetí výměna si navíc vyžádala i nové ráfky. Nástupce v podobě modelu Chiron však má být mnohem úspornější.
19.9.2017, Martin Müller
Bugatti je známé extrémními servisními náklady.

Servis exkluzivního Bugatti samozřejmě není pouze o gumách. Každoroční servis Veyronu i bez započítání extra drahých pneumatik a ráfků vyjde nejméně na 650 tisíc korun, přičemž jen samotná výměna oleje stojí v přepočtu kolem 400 tisíc. Bugatti tedy opravdu není pro každého. Ovšem co se nestalo - Bugatti je evidentně pod tlakem. Dokonce ani ty nejbohatší motoristy světa už podobné sumy nebaví. Dát statisíce za jediný asymetrický ráfek Veyronu s netradiční geometrií, který extrémně drahou pneumatiku zdevastuje každých pár tisíc kilometrů, je zkrátka moc.

Konec zbytečnému rozhazování!

V souvislosti s letošním autosalonem ve Frankfurtu zazněly informace o nové servisní a cenové politice z úst Martina Grabowskiho, jednoho z výše postavených šéfů u Bugatti. Sama automobilka už dříve tvrdila, že provozní náklady budou u nového Chironu podstatně nižší, nevěděli jsme však, o kolik přesně. Grabowski nyní potvrdil, že Chiron skutečně dostal zcela normální ráfky s klasickou geometrií. Jejich životnost je prý stejně dlouhá jako životnost samotného Chironu a stejně tak pneumatiky vydrží mnohem déle.

Díky standardní konstrukci ráfku navíc už při výměně pneumatik ani nepotřebujete nikoho od Bugatti se speciálním nářadím a dílnou. Pneumatiky na Chiron by měl umět přezout každý dobrý pneuservis. A to je žádoucí. Ačkoliv Grabowski nakonec nezmínil konkrétní sumu, za kterou bude Chiron možné přezout, uvedl alespoň, že současných 42 tisíc dolarů (tedy zhruba 915 tisíc korun při rozložení ceny nových ráfků do tří přezutí) už to rozhodně nebude. Suma prý bude mnohonásobně nižší. A to třeba hned pětkrát.

Zdá se tedy, že Bugatti se z vlastních chyb vážně poučilo. Ani nejbohatší zákazníci jednoduše nechtějí platit miliony korun za zcela běžný servis, který vás jinde vyjde na setinu ceny. A to je rozumné.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama