Novinky
Vlajková loď Hondy v novém. Accord dostal odvážný vzhled
Na konci roku 2014 nás zabolelo u srdce. Honda totiž vzdala boj s konkurencí ve střední třídě a osmou generaci Accordu zanechala v Evropě spočinout bez nástupce. Nyní by se vše mohlo změnit.
17.7.2017
Honda Accord 10.gen

Bouře po rekordu zbrusu nového Civicu Type-R ještě neutichla a Honda už vytahuje další kalibr. A to pořádný. Světu totiž představuje v pořadí již desátou generaci modelu Accord. Vůz vypadá majestátně ve všech ohledech. Po vzoru menšího Civicu hostí široce rozevřenou příď s dynamicky tvarovanými světlomety, které jsou spojeny výraznou čelní lištou. Boční křivky navozují elegantní a skoro až luxusní dojem (v našich očích se Accord dost podobá luxusnímu Hyundai Genesis G80) a zadní část je sice poměrně prazvláštní, rozhodně však bude bodovat svou neokoukaností.

Menší objem, větší výkon

Při pohledu na svaly v přední části byste však ani omylem neuhodli, jakýže motor bude mít novinka k dispozici. Základem se totiž stane přeplňovaná patnáctistovka. Ta v nabídce nahradí dosavadní 2,4litrový čtyřválec a starší motor předčí v každém ohledu - jen na reálnou spotřebu si budeme muset počkat. Oproti 138 kW předchůdce má menší motor výkon 143 kW a vítězí rovněž v pohledu do kolonky točivého momentu - 260 Nm oproti původním 245 Nm.

Druhým motorem, který nahradí původní 3,5 V6 (207 kW a 342 Nm), je turbomotor 2,0 i-VTEC původem z modelu Civic Type-R. Ve větším Accordu se sice dočká umírněnějšího naladění, nejvyšší výkon 188 kW a 370 Nm točivého momentu však bude vzhledem k úbytku až 80 kilogramů hmotnosti oproti předchůdci více než dostatečný.

Manuál, ale i desetistupňový automat

Zajímavostí jsou také převodovky. Honda u obou z doposud uvedených motorů nabídne možnost manuálního řazení pomocí šestistupňové převodovky. Slabší z motorů pak bude k dispozici také s bezestupňovou převodovkou CVT. Silnější dvoulitr si zase zákazníci budou moci zaškrtnout v kombinaci s desetistupňovou automatickou převodovkou, která prý slibuje úžasné svezení.

Představené modely by měl později doplnit také hybrid, o něm však Honda prozatím mnoho nezveřejnila. Z dostupných informací však víme, že by se mělo jednat o soustrojí složené ze silnějšího dvoulitrového turbomotoru a dvou elektromotorů. Pokud by tedy zůstaly hodnoty silnějšího motoru na stávajících 188 kilowattech, mělo by jít v kombinaci s elektrickým boostem o velmi slušné svezení. Ale nepředbíhejme.

Stojí před námi však jedna zásadní otázka, na kterou nám nikdo z Hondy prozatím nedokázal odpovědět. Přijde nová Honda Accord také do Evropy? My bychom si to určitě moc přáli a jestli jste podobného názoru, nezapomeňte svůj souhlas vyjádřit do komentářů. I váš hlas k tomu, aby se tak skutečně stalo, může přispět.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama