Novinky
Vidět a být viděn – to jest motto mnoha řidičů...
Když se dívám kolem, jak řidiči umí ne/používat světla, je mi z toho smutno, navíc se díky nim mnohdy necítím na silnici úplně bezpečně!
10.11.2017
Vidět a být viděn - to jest motto mnoha řidičů...

Vidět a být viděn

Když se dívám kolem, jak řidiči umí ne/používat světla, je mi z toho smutno, navíc se díky nim mnohdy necítím na silnici úplně bezpečně!

Krátký den a dlouhá noc

Holt žijeme v České republice, kde se nám směrem k zimě prodlužuje noc a k létu naopak den. Nic to nemění na tom, že bychom se měli držet hesla “VIDĚT A BÝT VIDĚN”.

Řidičova ne/logika

Co vede mnohé řidiče k tomu, že slepě věří moderním autům, že včas rozsvítí světlomety. Co vede některé, že si dají práci, aby jim v přední části svítily hlavně mlhovky? Je to EGO, nebo poloviční mozek? Jo, možná to hezky vypadá, ale uvědomuje si zejména ta druhá skupina, že potkat takové auto není moc příjemné. Mnozí ke všemu jedou rychlostí, jako by se nic nedělo a krajina byla dokonale zalita sluncem.

Jak to vidím já

Týdně najezdím 1000–1500 km. Není den, kdy bych na českých silnicích nepotkal dopravní nehodu. To, že mnozí nedodržují bezpečnou vzdálenost, je jedna věc. Jsem přesvědčen, že zejména v podzimním mlhavém počasí svoji roli hraje i to, jak svítíme!

Po ránu je mnohdy viditelnost nějakých 150 m. Jak se má řidič rozhodnout, zda může předjíždět (např. traktor) nebo odbočovat z frekventované silnice na vedlejší? Není to tak trochu ruská ruleta?

Schválně si zkuste spočítat kolik metrů urazíte při rychlosti 90 km/h. V mlze si pak tohle číslo vždy uvědomte!!!

Když to neuhlídám, svítím pořád

Moderní auta jsou mnohdy vybavena líbivým denním svícením, které ovšem vyčaruje pouze designový prvek na přídi, ale zadek auta je stále v totální tmě!

S nástupem lehké mlhy se takto osvícené auto stává neviditelným a je schopno mnohé nečekaně překvapit za zatáčkou nebo jen stojící při krajnici.

Pokud na to nechci myslet, ihned po usednutí za volant si navolím potkávací světla a mám klid, že jsem a budu vidět.

Mlhovky – vyšší dívčí

Kapitolou samou pro sebe je používání mlhových světel. Touto úchylkou trpí také nemalé procento řidičů. Hned jak se objeví nepatrný mlhový opar nebo první kapky deště – šup tam mlhovky! Opět si tato skupina řidičů neuvědomuje, jak je to nepříjemné, potkávat podobně osvícené auto v dešti nebo nedej bože za ním jet třebas 20 km. Mlhovky svítí tak intenzivně, že řidiče mohou na zlomek sekundy oslnit a opět je tu malý krůček k průšvihu!

Nedávná statistika

Začátkem listopadu jsem jel trasu Třebíč – Jihlava – Havlíčkův Brod – Čáslav – Kolín – Český Brod – Lysá nad Labem. Tuto trasu notoricky dobře znám a pokaždé si cestou dělám nějaké statistiky. Jak myslíte, že dopadlo 150 km v totální mlze? Každé 15. auto jelo jen na denní svícení!!! Co si o podobných řidičích mám myslet?

Apel na všechny

Za dveřmi jsou Vánoce, všichni si je budeme chtít užít společně se svými blízkými, tak proto udělejte první poslední. Nemyslete na to, zda auto hezky vypadá, myslete na to, že na silnici nejste sami a že se všichni chtějí dostat v pořádku za svými blízkými.

Autor textu: expert Radek

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama