Novinky
Ve Frankfurtu se možná objeví nadupané Hyundai i30 N s pohonem všech kol
Hyundai produkuje spíše spotřební auta na běžné ježdění a nějaké ty emoce si s nimi nikdo nespojuje. To by se ale mohlo změnit, a již brzy.
7.8.2015
Hyundai i30 N_

Až z daleké Austrálie pocházejí zvěsti, že na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu se představí ostrá varianta modelu i30 s přídomkem N. Divizi N korejská automobilka zřídila v roce 2013 a v současnosti je spojená především s vývojem rallye speciálu i20 WRC. Divize N má být obdobou takových pojmů jako STi u Subaru, M u BMW, AMG u Mercedesu atd, ale zatím s žádným ostřejším vozem pro běžný provoz nepřišla.

Právě kvůli existenci i20 WRC se jaksi automaticky předpokládalo, že prvním ostrým hyundaiem bude nějaká variace na téma i20. Jenže to podle zvěstí vypadá, že první bude Hyundai i30 N. Prototyp už byl několikrát spatřen při testech, například v okolí Nürburgringu. Zajímavé bylo, že měl některé části karosérie ze staršího modelu, včetně světel a dalších prvků.

Z Austrálie přišla informace nejen o tom, že se enkové i30 představí ve Frankfurtu, ale také něco málo o jeho charakteru. Vůz prý dostane pohon všech kol a dvoulitrový motor s turbodmychadlem o výkonu 220 kW a točivém momentu 383 Nm, který nejspíše pochází z konceptu Hyundai RM15. Pohon všech kol by mohl naznačovat, že i30 N bude mít poněkud modifikovanou podvozkovou platformu, nebo dokonce zcela novou. Není ovšem jisté, zda se ve Frankfurtu objeví jen nějaký koncept, technologický demonstrátor či půjde o definitivní produkční model. To si musíme ještě pár týdnů počkat.

Hyundai i30 1,6 CRDI 94kW