Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Zprávy
Test bezpečnosti golfového vozítka, auta pro náctileté a eko auta? Budete jen zírat..
Automobilky proklamují: ,,Rádi bychom, aby v našich vozech kolem roku 2025 vůbec neumírali lidé! Tak budou dokonalá, tak Vás ochrání!”
20.12.2017
Smrt v golfovém vozítku

Bezpečnost

Cesta k tomu vede různá. Výrobci mohou svá auta stavět z lepších materiálů, s propracovanějšími deformačními zónami a ještě více airbagy. Vozidla mohou být inteligentnější, sama vyhodnotí rizikovou situaci, zpomalí, zastaví, vyhnou se překážce, zabrání případné havárii...

Další bezpečnostní parametry ale automobilky neovlivní. Co takhle lepší a lépe značené silnice? Co takhle lepší a podstatně vychovanější řidič? Každopádně lze jen doufat a věřit - podobně jako v Ježíškovy dárky - že se to jednou taky začne měnit.

Tento článek by měl poukázat na fakt, že na trhu existují vozidla a samohyby, co dosahují relativně vysokých rychlostí, a která nesplňují v podstatě žádný bezpečnostní parametr. Deformační zóny tristní, airbagy žádné. Není špatné se mrknout na pár odstrašujících případů, třeba jak se hezky zabít v golfovém vozíku, nebo jak koupit dětem pseudo-auto, řiditelné od 15 let, a tím jim zásadně zvýšit šanci, že se nedožijí osmnácti.

Katastrofická auta

Smrt krásných golfistů

Že se dá smyk přivolat tak, aby Vám volant golfovo-hotelového vozíku zlomil žebra a pak rozmašíroval na kaši obličej, nebo že budete mít při nárazu z boku zpřerážené stehenní kosti, zmasakrované klouby a zásadní vnitřní zranění v dutině břišní, to Vás asi při jízdě s tímhle samohybem prvoplánově nenapadne.

Club Car Village 2+2

Proč by se Vaše děti měly dožít 18-ti?

U nárazu malého vozu Ligier možná ani není důležité hodnotit výsledek auta jako takového, bude stačit se zamyslet na tím, co znamená náraz vozu, který nemá airbagy. Takových u nás jezdí statisticky pořád nesčetně mnoho! Tam, kde moderní auto a jeho posádka náraz zvládnou s odřeninami, vůz bez airbagů je schopný svou posádku zabít.

Ligier IXO JS Line

Staňte se zelenou “eko” mrtvolou

To, že elektromobily mají zelenou, může v případě italského Tazzari Zero znamenat, že tento odstín nabere Vaše kůže v posledním posmrtném tažení, když s ním havarujete. Na tuhle “zelenou” Vám ale nikdo dotaci nedá. Bohužel ani výsledek Renaultu Twizzy nepřesvědčí, takže být trendy a “eko” někdy znamená hledat si ideálně i nějakou zelenou rakev.

Tazzari Zero

Autor textu: Expert Pepa

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama