Novinky
Tesly už jsou i jako čtyřkolky a navíc s autopilotem
Všechny vozy Tesla Model S byly doposud pouze zadokolky. Teď už to neplatí. Už mají i verze s pohonem všech kol. Poznáte je, že mají navíc ve jménu písmeno D.
11.10.2014
Tesla Model S

Samozřejmě, že to není děláno nějakým kardanem. Je to čistě elektrikářská práce. Vpředu i vzadu jsou elektromotory. Chtělo by se zvolat, že to bude jistě extrémní nárůst výkonu, ale není. Základní 60D z 283 kW dokonce klesla na 280 kW, ale samozřejmě se zvedl točivý moment ze 430 na 490 N.m.

Maximální rychlost je 201 km/h a zrychlení 0–100 km/h je za 5,7 sekund. Dojezd činí 362 km.

Silnější verze 85D nabízí stejný výkon i točivý moment, ale na jedno dobití dojede auto 475 km a lepší jsou i dynamické parametry – 250 km/h, 5,2 s.

 

Tesla Model S P85D Foto: Tesla

Tesla Model S P85D. Foto: Tesla

Vrcholný je model P85D. Vpředu má motor se 165 kW, vzadu pak se 350 kW. Kombinovaný výkon 515 kW a točivý moment 930 N.m vypadají opravdu brutálně. Maximální rychlost je sice jen 250 km/h, ale zrychlení z 0 na 100 km/h je za pouhých 3,2 sekundy. Dojezd je 443 km.

Poloautmat v řízení

Tesla se netají tím, že vyvíjí automatické řízení. Nyní pustila do světa poloautomat. Vůz dokáže jet sám ve vyhrazeném pruhu a v případě auta před sebou dokonce sám zastavit. To všechno bez zásahu řidiče. A když sonar nebo optické kamery zaregistrují, že třeba vedle stojícího auta je volno, stačí dát směrovkami znamení a vůz se sám zařadí do druhého pruhu.

 

Tesla Model S P85D Foto: Tesla

Tesla Model S P85D. Foto: Tesla