Novinky
Tesla Model 3 se oficiálně představila. Láká nízkou cenou
Slib Elona Muska byl dodržen. Základní provedení Modelu 3 bude stát 35 tisíc dolarů a vybavenější verze elektrické novinky ujede na jedno nabití až 500 kilometrů. Stane se právě tohle auto elektrickou revolucí?
31.7.2017
Tesla Model 3 sériová výroba

Statisíce závazných objednávek a neuvěřitelný hlad zákazníků. I tak by se nejočekávanější model značky Tesla dal představit. Šéf automobilky Elon Musk slibuje, že právě tento model zažehne v lidech doposud netušený oheň, který je požene vstříc elektromobilitě. A zároveň s tím dodává: „Ocitáme se ve výrobním pekle! Již zanedlouho budou z výrobních linek sjíždět tisíce, ba i miliony Modelů 3 a my jsme připraveni.“

Nedávno jsme vás o elektromobilu Tesla Model 3 informovali v souvislosti s nabídkou společnosti Alza.cz, která jej již zahrnula do své nabídky a plánuje jej zpočátku prodávat dokonce levněji, než samotná automobilka. A nyní konečně víme všechna oficiální data, na která se dlouhá léta čekalo.

Dvě verze do začátku, extra rychlá příští rok

Automobilka na oficiální prezentaci přivezla 30 kusů, na nichž byly předvedeny všechny doposud nabízené kombinace. Hned základní varianta je tou nejvíce očekávanou. Nabízí cenu na magické hranici 35 000 dolarů (780 tisíc korun), maximální rychlost přes 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h už za 5,6 sekundy. Dále pak dojezd 350 kilometrů, možnost nabíjení ze sítě superchargerů (přes 200 kilometrů dojezdu již za 30 minut nabíjení) a samozřejmě speciální domácí nabíječku v ceně. Ta dokáže za hodinu nabít až 50kilometrový dojezd.

Vůz za základní cenu je vybaven i 15palcovým dotykovým displejem s ultra HD rozlišením, dvouzónovou klimatizací, satelitní navigací, možností připojení k wifi, bezklíčovým vstupem, pokročilým hlasovým ovládáním s bluetooth, zadními sklopnými sedadly v poměru 2/3, parkovací kamerou a elektrickými zrcátky. Ve standardu je dále 8 vysokorychlostních kamer, 12 ultrazvukových senzorů, 8 airbagů a pokročilé ESP včetně systému monitorování tlaku v pneumatikách. K baterii se vztahuje záruka na 8 let, či 160 000 kilometrů, na samotný vůz je pak přesně poloviční - 4 roky, nebo 80 000 kilometrů.

Za dojezd se platí

Za dražší verzi už si člověk musí připlatit tučných 200 000 Kč. Za ně však dostane dojezd až 500 kilometrů, zrychlení z 0 na 100 km/h se přiblíží rovným 5 sekundám a maximální rychlost zůstane na zhruba 220 km/h. Nepůjde tedy o nejrychlejší vůz na světě, podobné tempo však k cestování více než bohatě stačí. Dražší a rychlejší verzi s větší kapacitou baterií zároveň i rychleji dobijete. Ze superchargerů odjede vůz po půl hodině s dojezdem o 272 kilometrů vyšším a z domácí nabíječky nabijete za hodinu až 60 kilometrů.

V průběhu životního cyklu modelu však můžeme očekávat také příchod verze se dvěma elektromotory, která již bude hostit i pověstný sprinterský mód Ludicrous (=absurdní) pro extrémní zrychlení. Z Muskova proslovu vyplynulo, že tuto verzi lze očekávat již v příštím roce, neboť je vše připraveno. Pojďme se ale na moment vrátit do současnosti. Co vše si do Tesly Model 3 můžete ještě připlatit?

Autonomní řízení, luxusní dekory a větší kola

S balíčkem Premium, který stojí v přepočtu 111 000 Kč, dostane Model 3 prémiovou audiosoustavu, elektricky nastavitelná přední sedadla ve dvanácti směrech, dřevěné obložení interiéru, tónovaná skla, LED mlhová světla a lépe vyhlížející středový panel.

Dalších 111 000 Kč pak lze utratit za autopilota, který bude schopen udržovat rychlost, přejíždět z pruhu do pruhu, sám předjíždět, bude-li to třeba, připojovat se na dálnici a sám zaparkovat v cílové destinaci. Přihodíte-li k již zmíněnému příplatku dalších 66 000 Kč, bude Tesla Model 3 plně autonomní a ke své činnosti vás vůbec potřebovat nebude.

Velká tak akorát

Závěrem si projděme technická data modelu, abychom věděli, kam s ním. Jen pro představu, Tesla Model 3 je stejně velká jako BMW řady 3. Vůz měří 4,7 metru na délku, 1,4 na výšku a 1,85 metru na šířku. Hmotnost nebude nízká, ale tento problém se týká všech elektromobilů. Základní varianta tak bude vážit 1609 kilogramů, verze s prodlouženým dojezdem pak 1730 kilogramů vlivem těžších baterií s vyšší kapacitou. Dražší verze bude mít rovněž víceprvkovou zadní nápravu.

Zda Tesla Model 3 není šitá horkou jehlou a stane se úspěšným prodejním trhákem, to ukáže až čas. Její tvůrce Elon Musk však prohlašuje, že za podobné peníze ve světě automobilů nic tak skvělého nekoupíte. A pokud bude jeho poslední výtvor jen z části tak skvělý, jak uvádí, snad bychom tomu i věřili.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama