Novinky
Systém nouzového volání budou muset mít všechna auta
Evropská unie schválila nařízení, podle kterého mají mít všechna nová auta prodávaná v EU od roku 2018 systém nouzového volání eCall. Je to dobře, nebo špatně?
29.4.2015
Systém eCall

Je to dobrá myšlenka a systém je jednoduchý. V případě nehody, kdy dojde k několika technickým faktorům, jako je například vystřelení airbagů apod., se aktivuje samočinně. Složky integrovaného záchranného systému tak budou okamžitě přesně vědět, kde se nehoda stala. Navíc může operátor komunikovat rovnou s posádkou vozu a okamžitě jí pomoci.

Tlačítko nouzového volání ale bude moct také zmáčknout jakýkoli účastník provozu, který nehodu uvidí. Bude následně spojen na operátora linky 112. Ten bude opět okamžitě vidět, kde se vozidlo nachází a bude moci vyslat potřebné záchranné týmy. Odpadá tak velké prodlení a i okamžitá pomoc zdravotníka přes telefon může výrazně zvýšit šance na přežití mnoha havarovaných.

 

Služba bude provozována zdarma bez ohledu na typ či pořizovací cenu vozu.

Problémem ovšem je to, že tento systém není nic jiného než integrovaná telefonní karta ve voze. Ten tak podle kritiků nového zákona může být kdykoli sledován. Poslanci se brání, že karta bude vlastně stále pasivní a aktivní bude pouze v případech nouze. Jestli to tak ovšem skutečně bude, to nikdo vědět nebude. Může se tak stát, že třeba v roce 2018 budeme pod neustálým dohledem.