Novinky
Svět bohatých je na nohou. Dorazil nový Rolls-Royce Phantom, nejtišší auto světa
Nejluxusnější z luxusních a nejlepší z nejlepších. Aristokratický Rolls-Royce se v novodobé historii nikdy nespokojil s ničím jiným než s absolutní špičkou. Nyní znovu přepisuje pravidla zcela novou generací Phantomu. A dílo je to dechberoucí!
28.7.2017
Rolls-Royce Phantom v nové generaci.

Britové vývoj nového Phantomu opět dotáhli do nejmenšího detailu, aby majitelům nabídl absolutní pohodlí. Na výrobu každého auta je použito celkem 130 kilogramů odhlučňovacích materiálů a pneumatiky jsou dokonce plněny speciální, hluk absorbující pěnou, aby při klidné jízdě vydávaly jen devět decibelů. Že nevíte, co si pod tím představit? Pak vězte, že dokonce i šum listí při slabém vánku je o jeden decibel hlasitější. Sama automobilka tak novinku s naprostou jistotou prezentuje jako nejtišší automobil světa.

Jablko nepadá daleko od stromu

Na designu se toho příliš nezměnilo. Nová příď je staršímu modelu v podstatě velmi podobná a hlavní viditelnou změnou je nový tvar světel. Samozřejmě, že fakticky se celá příď změnila. Kdo ale Phantom viděl v minulé generaci naživo, u té nové si bude okamžitě jist, že ji vidí znovu. Zadní část se ale povedla, světla daleko lépe splývají s vozem. Ani uvnitř nenaleznete na první pohled mnoho zásadních změn. Samozřejmostí je ale úplně nejmodernější technika, která nádherně kontrastuje s jemně zdobeným kořenovým dřevem.

Zasadním zjištěním je také fakt, že nový Phantom dostal hliníkový rám, který mu zajišťuje o 30 % vyšší torzní tuhost. BMW tak chtělo jasně oddělit hierarchii mezi britskými aristokraty a německou řadou 7, která ve svých útrobách používá karbonová vlákna. Hliníkový rám prý mohl být vytvořen bez kompromisů.

V12, samozřejmě

Pod extrémně dlouhou kapotou se pak ukrývá 6,75litrový dvojitě přeplňovaný benzínový dvanáctiválec s maximálním výkonem 563 koní a tím nejjemnějším a nejtišším chodem na světě. Jen těžko si lze představit řidiče, kteří maximální výkon spolu s točivým momentem 900 Nm budou využívat. Ale co kdyby? Je tu. Údaj točivého momentu je nicméně rovněž zajímavý, protože nový Phantom dostal 8stupňovou převodovku ZF, kvůli které se třeba BMW M760Li muselo spokojit s maximálním točivým momentem 800 Nm. Rolls-Royce si proto náležitě upravil i převodovku, aby podobné břímě zvládla. Zkrátka - bez kompromisů.

Novinka disponuje podvozkem, jehož název lze volně přeložit jako „kouzelný létající koberec“. V praxi to znamená, že vpředu umístěná kamera neustále skenuje povrch silnice a v řídicí jednotce vozu probíhá každou vteřinu zhruba milion výpočtů, dle kterých se řídí nastavení vzduchového odpružení. Dokonce i zadní dveře dostaly nové senzory, aby je řidiči za svými pány již nemuseli zavírat a majitelé nemuseli mačkat tlačítko. Nyní stačí prý pouze zamávat a dveře se již zavřou samy.

Odpovídající cena

Snad nikdo nečeká, že by nový Phantom měl být zadarmo. Cena odpovídá kvalitě. A ta je prvotřídní. Připravit se proto musíte na minimálně 300 tisíc liber, což je v přepočtu 8 780 000 korun. Tato cena je ale pouze hrubým odhadem. I cena minulé generace se obvykle šplhala na zhruba 11 až 12 milionů korun. Výše poptávané částky tak zůstane v podstatě stejná. Té nejhonosnější smétánce Rolls-Royce již svou novinku představil, my se však dočkáme až na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude k dispozici ještě více technických informací.