Novinky
SUV jsou pro sraby. Kupte si radši dvanáctiválcové Rambo Lambo
Italové se v 80. letech rozhodli vyzvat na souboj americký Hummer a šli na to po svém. Stvořili supersport mezi offroady, který uživíte jen pokud vlastníte alespoň malé ropné pole.
15.3.2017
Dvanáctiválcové Lamborghini LM002.

Říká se mu Rambo Lambo a asi není třeba vysvětlovat, proč má tak drsnou přezdívku. Cílem bylo vytvořit nekompromisní stroj pro armády a firmy zabývající se těžbou ropy, který ale zároveň v civilní verzi nabídne luxus a extravaganci. Lamborghini LM002 se vyrábělo v letech 1986 až 1993 a jde o vůbec první čtyřkolku v historii společnosti, kterou si dnes bez pohonu všech kol téměř nejde představit. Trhák to nicméně nebyl, za poměrně dlouhou dobu produkce vzniklo jen něco málo přes tři stovky kusů.

Král pouště

Původně se sice experimentovalo s osmiválcem umístěným vzadu, nakonec však pod přední kapotu zamířil dvanáctiválec 5,2 litru z Lamborghini Countach. Mamut o hmotnosti téměř tři tuny dostal také obrovskou 290litrovou nádrž na palivo a speciální pneumatiky Pirelli Scorpion vyrobené pouze pro tento model. Pro opravdové extremisty pak existovala i možnost umístit pod kapotu dvanáctiválec 7,2 litru, který původně sloužil k pohonu závodních lodí.

Jedno LM002 je aktuálně na prodej na Floridě a najeto má pouhých 10 tisíc mil, takže je v perfektním stavu. Navíc teprve nedávno prošlo komplexní údržbou. Cena se podle odhadů vyšplhá na 250 až 300 tisíc amerických dolarů, tedy asi 7,5 milionu korun.

Dodnes zůstává LM002 jediným Lamborghini historie, které kdy mělo čtveřici dveří. To se však má poměrně brzy změnit. Italský výrobce supersportů si pod vedením spořivého Volkswagenu nechce nechat ujít stále slibnější trend luxusních sportovních SUV a na trh má již brzy uvést monumentální Urus. Ten bude soupeřem zejména pro Bentley Bentayga nebo Range Rover SVR. Oproti LM002 však nabídne podstatně líbivější tvary a cílit má údajně hlavně na ženy.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama