Novinky
Subaru vybojovalo rekord. Má oficiálně nejrychlejší sedan
Zatraceně ostrý sedan v polozávodním provedení zcela opanoval jeden z nejlegendárnějších okruhů světa. Japonské Subaru je na Nürburgringu dokonce jen o půl sekundy pomalejší než hybridní superstřela Porsche 918 Spyder.
24.7.2017
Subaru WRX STI Type RA NBR Special

Tím zuřivým Japoncem, který si sebral nový rekord okruhu mezi sedany, je Subaru WRX STI Type RA NBR Special. Časomíra se v pátek 21. července zastavila na hodnotě ukazující čas 6:57,5, což je právě jen o půl sekundy pomalejší čas, než který zajelo Porsche. Samozřejmě ale nešlo tak úplně o sériové STI, jak už ostatně napovídá celé jméno auta. Šlo o vůz s úpravou, o kterou se postarali specialisté ze společnosti Prodrive.

Ti, vzhledem k tomu, že už se nějaký ten pátek angažují při úpravě vozů pro WRC, moc dobře věděli, co dělají. Upravili jak motor nebo převodovku, tak samozřejmě i aerodynamiku. Volba padla na lehkou, ale velmi pevnou karbonovou střechu, zadní přítlačné křídlo a také 19palcová kola BBS obutá do pneumatik Yokokama Advan.

Spousta výkonu navíc

O pohon se v tomto případě stará přeplňovaný čtyřválec s objemem dvou litrů a výkonem více než šesti stovek koní, což je dvojnásobek toho, co nabízí sériové WRX STI. Ještě dodáme, že k tomu fantastickému času dopomohla i sekvenční převodovka, která je schopna řadit v rozmezí 20 až 25 milisekund.

V tuto chvíli si dokážeme představit lehký zmatek u stuttgartské automobilky Porsche. Model 918 Spyder je přeci exkluzivním hybridním hypersportem, který snese srovnání jedině s LaFerrari nebo McLarenem P1. Jeho osmiválec dává výkon 608 koní a dalších 286 koní přidávají dva elektromotory. Když k výkonu přičteme aerodynamickou dokonalost a okruhové zkušenosti, ve výsledku bychom měli dostat čas, který bude lepší o víc než jen půl sekundy oproti původně rallyovému japonskému Subaru s výkonem „jen“ 600 koní. Tak uvidíme, jestli se dočkáme nějaké odvety.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama