Novinky
Subaru konečně ukázalo Imprezu pro Evropu
Již před více než rokem jsme měli možnost spatřit novou generaci Subaru Impreza. Evropská verze ale přichází až nyní a světovou premiéru si odbude ve Frankfurtu.
4.7.2017
Subaru Impreza 2018 Front

Japonská automobilka Subaru neřadí evropský trh mezi své priority. V USA a Japonsku je tak populární, že se soustředí hlavně tam. Z toho důvodu jí nevadí dát si s nějakým modelem pro Evropu trochu na čas (viz nové XV, které bude až na konci roku), nebo ho vůbec nepřivézt - třeba Levorg u nás původně neměl být vůbec k mání. Můžeme tak hovořit v podstatě o štěstí, že se k nám nová generace Subaru Impreza bude dovážet.

Zda bude k dispozici vícero karosářských variant, to prozatím není jasné. Na dvou oficiálních snímcích nám Subaru ukazuje provedení hatchback, kterého se v Evropě prodalo i v předchozí generaci nejvíce. Zda později přibude také sedan, který je v Americe, Japonsku, ale i Číně nesrovnatelně populárnější, teprve uvidíme. Moc bychom na to ale nesázeli.

Subaru Impreza 2018
Subaru Impreza 2018
Subaru

Nová platforma a atmosferický motor

Také Impreza hatchback bude stejně jako XV stát na zbrusu nové globální platformě, která nabízí o 70 % větší torzní tuhost a dokáže o 40 % lépe pohlcovat případné nárazy. Samozřejmostí bude pak také vyspělý pohon všech kol Symmetrical AWD nebo vylepšený systém Eye Sight s aktivním udržováním jízdních pruhů. Navíc se proslýchá, že nová Impreza by měla ještě lépe zatáčet, čehož bude dosaženo nízkým těžištěm a rovněž nízko posazenými plochými motory typu boxer. To jsme zvědavi!

O konkrétních specifikacích motorů toho Subaru prozatím moc neřeklo, z dostupných zdrojů však víme, že jednou z verzí bude zážehový atmosferický motor boxer o objemu 1.6 litru. V nabídce pak tradičně nebude chybět ani převodovka typu CVT, kterou v dnešní husté dopravě oceňuje pro plynulost rozjezdu a jízdy stále více řidičů. Více informací očekávejme ještě v průběhu léta. Kompletní technickou specifikaci včetně českých cen pak ihned po zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

Subaru sice bývá kritizováno za malou nabídku výkonných motorů, což je dáno přísnými emisními limity v Evropě, v našem nedávném testu Levorgu si však můžete připomenout, že Subaru může i s malým motorem a CVT skvěle jezdit. Takže si se soudy počkáme na svezení, u Subaru to jinak ani nejde.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama