Novinky
Sportovní postava, dlouhý – lovec žen – Variant!
Ačkoliv nejsem profesionální testovač aut, měním a zkouším auta spolu se svou manželkou velmi často. Zaměřujeme se na věci, které možná profíky tolik nezajímají. Pro běžné uživatele vozu jsou často mnohem důležitější než točivý moment či rozvor kol.
16.2.2014
Tenhle krasavec Vás na sněhu nenechá ve štychu

Tentokrát jsem byl na řadě já a musím se přiznat, že jsem z toho měl opravdovou radost. „Jako manažer, dostaneš k otestování manažerský vůz.“ Oznámila mi žena. „O co půjde?“ Zajímalo mě. „Tentokrát se ti to bude líbit a já se budu bát.“ Zbrusu nový Volkswagen Passat Variant ve verzi 2.0 BMT 4MOTION s převodovkou DSG7 ve výbavě Highline a s kombinovanou spotřebou 5,4 l nafty. Srdce mi tedy zaplesalo a těšil jsem se na převzetí vozu.

Můžete si sednout do mnoha aut, ale když se svezete Volkswagenem Passat Variant, dáte mi za pravdu. Tohle není auto, ale „Pan“ auto. Možná bychom mu měli i vykat nebo mu dát nějaký titul. Testoval jsem ho celý víkend a jsem uchvácen.

Tak jako u jiných našich testování, nečekejte technické parametry, ty si můžete najít kdekoli. Chci vám ho představit jako parťáka na cesty, jako někoho, na koho se můžete spolehnout, jako někoho, s kým trávíte každý den, a přesto se vám neomrzí. A jedno velké pozor pro slabé povahy a jednotlivce, jež trpí sociálními fobiemi – tohle auto budí pozornost.

Už zvenku je cítit respekt. Tento krasavec je 4767 mm dlouhý. Najednou máte pocit, že můžete dýchat, a i když máte metr devadesát, tak prostor je obrovský, všude máte spoustu místa. Díky sedačkám, které jsou níže položené i nad hlavou (můžete je samozřejmě různě polohovat – všemi směry).

PR Porsche 1  Foto:

Děti mají místa, že by mohly tančit – naštěstí jsou připoutané, tak nemohou (zdroj: http://www.porsche-brno.cz)

Možná si pamatujete, máme dvě děti – i když ve vztahu k autům, bych měl spíše napsat dva vandaly. Jaký byl můj škodolibý úsměv, když jsem ty dva malé hady usadil do jejich sedaček. Zjistil jsem, že i když si dám sedadlo úplně dozadu – ani jeden na něj nedosáhne svými totálně špinavými botičkami (ano děti mají talent vyhledávat bláto, louže a veškerou špínu, kterou se obalí, když už ne celé, tak alespoň boty, aby vám mohly zlikvidovat zadní stranu sedaček). Cítil jsem se jako vítěz. V tomto autě je opravdu hodně místa – prostor zavazadlového prostoru má 650–1780 l. Nemusíte tedy řešit, kolik máte kočárků, kolik kufříků jako manažer potřebujete a vůbec – i jakýkoli nákup dozadu prostě naskládáte. V hlavě mi jedou myšlenky, jak by se ho dalo využít, ale nevím, zda tento článek budou zveřejňovat pouze po desáté večer.

Chyběla už jen káva. To je jedna z věcí, kterou zjišťuji hned po tom, co omezím množství škod způsobených mými dětmi. Ano ve Volkswagenu myslí na to, že chuť na kávu může mít váš spolujezdec a to ve stejnou dobu jako vy. Tudíž jedno plus – toto auto má dva plnohodnotné držáky na kávu a díky tvaru je lze použít i na větší PET láhve.

PR Porsche 1  Foto:

Držáky na kávu – nejen na kávu, a navíc luxusní dotykový display pro ovládání rádia, o tachometru a jiných budících nemluvě. (zdroj: http://www.porsche-brno.cz)

V testovacích dnech jsme měli štěstí – počasí nám přálo a ukázalo všechny své tváře. Vyzkoušeli jsme jízdu na suchu, na sněhu i na rozbředlé břečce. Moje manželka byla na nervy. Ale já si jízdu na sněhu užíval. Ve Volkswagenu Variant i nezkušeným řidičům pomohou asistenti, jimiž je toto auto prošpikováno. Bezpečně vás udrží na silnici za každého počasí.

Je tedy 7 hodin ráno, den začínám standardním sezobáním tabletek na vše možné – už jsem manažerem více jak 14 let, takže se to rozumí samo sebou. Nemohu se dočkat, až nasednu do svého dočasného nového auta a pořádně ho vyzkouším. Ale protože mám také rodinu, neobejde se můj den bez toho, abych je nemusel někam přepravovat. Ve svých profesích jsem prošel velkou spoustou manažerských školení, ale pokud jste někdy zkoušeli aplikovat manažerské dovednosti na rodinu, tak jistě chápete, že je to nesmysl. Tudíž v osm ráno je ten čas. Dva hadi se mě snaží všemožnými léčkami (daleko záludnějšími a promyšlenějšími, než je manažerské vyjednávání) přesvědčit o tom, že školka je přežitek, jsou tam týrány, jídlo je fuj a pokud jim ve školce nepustí Simpsnovi, není jediná šance je tam dostat. Můj pracovní den začíná….

Ale tentokrát byly v šoku z jiného auta – Volkswagen Passat Variant i ty dva přesvědčil, že nastoupili bez větších bojových akcí a nechali se připoutat, protože tak je to bezpečné… Tento vůz má samozřejmě Isofix, tudíž i pro mě, bez mé milované ženy, je snadné umístit autosedačky a do nich následně děti….

PR Porsche 1  Foto:

Některé situace ani Volkswagen Passat Variant nevyřeší. (zdroj: http://www.porsche-brno.cz)

8:10 Vyrážíme. Zvládl jsem vyčítavé pohledy učitelek ve školce, které v duchu věty "vše, co jsem se naučil pro život, jsem se naučil ve školce" povedou naše děti.

Nicméně mám jen mírné zpoždění, kávu nepiji, ale zastávku na snídani si nemohu odpustit – snídaně je základ dne. Se snídaní v ruce, v mírném časovém presu, se snažím překonat naše nejdražší parkoviště D1. Volkswagen Passat Variant má úžasný výkon 176 kW/240 koní. S ohledem na naše zákony ho samozřejmě „nebudu“ testovat. Není třeba, tento vůz má takový respekt, že auta přede mnou na D1 přeparkovávají a já se dostal do cíle tak, jak jsem potřeboval.

Když jsem se dostal na naši přátelskou poradu se šéfem, zaznamenal jsem zvláštní věc. Asistentka, která je všeobecně známá tím, že je tak chladná, že čůrá kostky ledu, zaznamenala můj příjezd… Vůbec zjišťuji, že jsem se s tímto vozem dostal z kolonky neviditelný do kolonky zajímavý – přemýšlím, na co jsem sbalil svoji ženu – auto to určitě nebylo, ale možná by to bylo snadnější.

Když už jsem u toho parkování – Volkswagen Passat Variant je vybaven barevnou kamerou, senzory okolo celého auta – tzv. parkovacím asistentem (pokud nejste jako moje žena, která pípání ignoruje a sejme značku i přes veškeré vymoženosti, nemáte šanci auto oťukat).

Po běžném sypání si popela na hlavu odjíždím zpět přes D1 – zkouším, co auto umí – nabízí hned několik variant – ANO! je to VARIANT – stylu jízdy: comfort, sport, normal, eco, vlastní.

Shrnu to – pracovní den byl hned o kus příjemnější – s automatem, který si můžete užít plnohodnotně nebo přepnout na sportovní styl a řadit jak řidič Formule 1.

PR Porsche 1  Foto:

Příště – jízda ve sněhu, návštěva otce Pavla a tak dále. (Zdroj: http://www.porsche-brno.cz)

Potkáme se ještě v dalších dvou článcích, protože toto auto vám nemám šanci popsat během jednoho. Je toho ještě tolik, o čem stojí za to napsat – např. dynamické osvětlení, automatické přepínání dálkových světel, asistent pro jízdu v koloně, rozpoznání chodce s automatickou brzdou. Je to prostě vůz, který je bezpečný, ať už jste manažer, vozíte rodinu nebo jste jakýkoli řidič. A já bych vás o to samozřejmě nechtěl připravit.