Novinky
Sláva! Honda Civic Type-R je konečně venku
Bouchneme šampaňské, uděláme chlebíčky, nasadíme veselé kloboučky. Dlouhé, předlouhé čekání bylo završeno. Nový údajný král hot-hatchů byl oficiálně představen. Tohle je Honda Civic Type-R.
5.3.2015
Honda Civic Type R - oficiálně

Tak co tohle auto umí? Především má dvoulitrový motor s přeplňováním. Maximální výkon 228 kW. Točivý moment 400 N.m. Ten je k dispozici už ve 2500 ot./min. Z 0 na 100 km/h za 5,7 sekund, maximální rychlost 270 km/h.

A co dál? Tak třeba vepředu je zcela nová náprava Dual Axis Strut s oddělenou těhlicí. Jsou tu samozřejmě adaptivní tlumiče a mezi nápravami je pak samosvorný diferenciál. V neposlední řadě je třeba zmínit, že auto má elektrický posilovač řízení. Ale ten by měl být nastaven na pořádně závodní charakter. Převodovka je pouze šestistupňová manuální (chvála bohu za rozumné konstruktéry).

Auto má speciální mód R+, který přitvrdí tlumiče, zrychlí odezvu na volantu, brzdách i plynu. Také ABS a ESP změní charakteristiku, takže kotouče o průměru 350 mm vpředu začnou spolupracovat s čtyřpístkovými třmeny trochu jinak.

A co to všechno dohromady dává? Neoficiálně prototyp zajel na Nordschleife čas 7:51. Takže přetahovaná s Renaultem možná pokračuje. Jejich Mégane RS 265 Trophy R měl 7:54.3. Ale počkejme si na opravdu oficiální čas.