Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Zprávy
Škodovka chce prodlužovat pracovní týden. Odbory jsou proti
Škodě Auto se daří jako ještě nikdy, a tak se asi není čemu divit, že by ráda svou výrobu ještě více posílila. To by ale znamenalo navýšení pracovních hodin pro zaměstnance, a tak se v krátké době už poněkolikáté rázně ozvali odboráři.
8.11.2017
Škodovka chce prodlužovat pracovní týden

Škodovka je nejziskovější českou společností, a protože s jídlem roste i chuť, ráda by svůj úspěch dále prohlubovala. K tomu je ale potřeba více práce ze strany zaměstnanců. Už v tuto chvíli chodí někteří do práce občas i v sobotu. Ale je to málo, a tak škodovka přišla s návrhem, že zavede 16hodinové směny. V praxi by to znamenalo, že většina zaměstnanců by do práce šla v sobotu mnohem častěji než je tomu doposud. Volné dny by jim pak vycházely na různé dny v týdnu.

Proti tomuto návrhu se ale tvrdě postavily odbory Škody Auto, které takové pracovní nasazení vnímají jako nepřijatelné. Alespoň podle časopisu Škodovácký Odborář, který se případné změně v rozvržení pracovních směn věnoval. Z něj vyplývá, že první vyjednávání na toto téma nedopadla úplně dobře. Podle odborů totiž zaměstnavatel svým lidem za případné navýšení směn nic nenabídl a vlastně ke všemu přistoupil jako k hotové a předem jasné věci.

Strach z dalšího navyšování

Podle časopisu ale něco takového nepřipadá v úvahu, protože navýšením směn by zaměstnanci přišli o kvalitní soukromý a rodinný život. V tuto chvíli se prý do celé věci vložil šéf samotného koncernu Volkswagen Matthias Müller a koncernový šéf financí Frank Witter, kteří se s odbory chtějí dohodnout. Jak ale celé jednání dopadne, je zatím ve hvězdách. Odbory se totiž bojí toho, že navýšení směn na 16hodinové by znamenalo otevřené dveře k těm 18hodinovým.

Vedení značky prý navíc nečeká na nějaké dohady a shody a pomalu nový sytém směn spouští. Ačkoliv se mu není co divit, odbory mají ve škodovce velmi silné slovo a na zaměstnance velký vliv. To ukazuje jejich nedávný boj za vyšší platy nebo za zachování výroby modelu Superb v České republice. Může také dojít ke stávce, která by Škodu Auto stála zbytečný čas a hlavně finanční prostředky. Na druhou stranu plně chápeme zaměstnance, kteří nechtějí celý svůj produktivní život trávit v práci a rodinu doma jen potkávat.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama