Novinky
Škoda Fabia Combi předčasně odhalena
O dva dny dříve, než původně Škodovka plánovala, vyšla s informacemi o novém modelu Fabia Combi. Důvodem je pravděpodobně únik fotek ve Velké Británii.
1.10.2014
Škoda Fabia Combi

Čekali jste, že nová Škoda Fabia Combi bude větší? Bude mít víc místa v kufru než ta současná? Že bude propracovanější, mít víc „Simply Clever“ vychytávek? Ano, měli jste pravdu. Tuhle šanci nemůže mladoboleslavská automobilka propást. Škoda Fabia nové generace prostě musí být větší, lepší a propracovanější proti současné generaci. Kdyby nebyla, Škodovka by promarnila šanci na to, stát se opravdovou evropskou automobilkou, se kterou se musí počítat.

Všechno povyrostlo

Je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než její předchůdkyně. Příď vozu je identická s verzí hatchback a díky větší šířce a cílenému zdůraznění horizontály působí velmi sebevědomě. Objem 530 litrů zavazadlového prostoru ukazuje, že je oproti předchozímu modelu o 25 litrů větší. Po sklopení zadních sedadel se přepravní kapacita modelu Fabia Combi zvětší na 1 395 litrů.

Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák a poté opěradlo. Do interiéru se pak vejdou předměty o délce až 1,55 m. Ložná plocha je široká 960 mm, to je mezigeneračně o 2 mm více. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm. Nákladová hrana je ve výšce pouhých 611 mm, což usnadňuje manipulaci se zavazadly.

Současně vzrostla také šířka interiéru (vpředu o 21 mm) a jeho délka (o 8 mm), navzdory nižší celkové výšce vozu mají řidič a spolujezdec i více místa nad hlavou.

 

 

Novince v neposlední řadě prospělo také mezigenerační rozšíření předního a zadního rozchodu o 30 mm, spolu s prodloužením rozvoru o 5 mm.

Hmotnost je však nižší

Stejně jako u hatchbacku, i kombi se může pochlubit mezigeneračním snížením hmotnosti, a to až o 55 kg. S tříválcovým motorem 1,0 MPI má Fabia Combi pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 1 004 kg.

Vůz dostal mnoho nových prvků do své techniky. Tak například nový elektromechanický posilovač, který nahrazuje původní elektrohydraulický.

Model má bezpečnostní systémy, které byly ještě nedávno obvyklé pouze u vozů vyšších tříd. Volitelný Front Assistant s funkcí nouzové brzdy City, který vůz samočinně zastaví, snižuje riziko nehod v kolonách. Multikolizní brzda vůz po nehodě automaticky zabrzdí, aby zabránila dalšímu nárazu po kolizi.

Počínající únavu řidiče rozpozná Driver Activity Assistant. Nový Speedlimiter automaticky omezuje maximální rychlost vozu na předem nastavenou hodnotu. Při rozjezdech ve stoupání pomáhá funkce Hill Hold Control. Pro země Evropské unie je standardem elektronická kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách. Pro bezpečné projíždění zatáček je nová Škoda Fabia Combi sériově vybavena rozšířenou funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, označovanou jako XDS+.

Z oblasti prvků pasivní bezpečnosti ve voze nechybí až šest airbagů.

 

 

Poprvé lze tento model získat se systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY. Nově je tu také signalizace vzdálenosti při parkování vpředu i vzadu. Doposud mohla mít Fabia Combi parkovací senzory pouze vzadu. Optimální výhled z vozu zajišťuje Rain-Light Assistant. Skládá se z dešťového senzoru, který automaticky reguluje spouštění a rychlost stěračů, a dále světelného senzoru, jenž v závislosti na světelných podmínkách automaticky přepíná mezi denním svícením a potkávacími světly.

Motory už známe

Pro model Škoda Fabia Combi jsou v nabídce tři benzinové motory a tři vznětové agregáty. Všechny motory plní emisní normu EU 6 a jsou standardně osazeny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Výkonové spektrum benzinových jednotek sahá od 55 kW (75 k) až po 81 kW (110 k). Nová paleta tříválcových vznětových motorů dává výkony od 55 kW (75 k) až po 77 kW (105 k). Moderní převodovky jsou buď s ručním řazením, nebo automatická dvouspojková ústrojí DSG. Škoda se chlubí tím, že modely mají nižší spotřebu. Třeba model Fabia Combi GreenLine, který přijde na trh také v roce 2015, má spotřebu paliva pouhých 3,1 l/100 km a hodnota emisí CO2 je 82 g/km.

Zajímavosti z výbavy

Nová Škoda Fabia Combi může být na přání vybavena variabilní mezipodlahou v zavazadlovém prostoru. Jedná se o zvýšenou podlahu, která dělí zavazadlový prostor do dvou horizontálních rovin.

Technologie MirrorLink umožňuje zrcadlit aplikace z chytrého telefonu, včetně navigace, na displeji infotainmentu. Rozhraní SmartGate naopak dokáže určitá data vozu zobrazovat, ukládat a využívat pomocí speciálních aplikací na chytrém telefonu.

 

 

Nová Fabia Combi bude mít v sériové výbavě také škrabku na led, která má své pevné místo ve víčku palivové nádrže. Místo nápoje lze do držáku ve středové konzoli před řadicí pákou odložit smartphone, nebo iPod. K tomu slouží praktický držák multimediálních zařízení. Pro reflexní vestu, povinnou v mnoha zemích, má vůz nyní speciální odkládací prostor ve výplni dveří řidiče. Pro výplně bočních dveří je k dispozici také odpadkový koš. Odkládací kapsy na vnitřní straně předních opěradel pojmou nejrůznější drobnosti.

Více možností má také posádka, když dojde na to, kam s láhvemi s nápoji. Do obou zadních dveří se teď vejde po jedné láhvi o objemu 0,5 litru. Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce navíc pojme i jednu láhev o objemu 1 litru. Když připočteme i tradiční místa na nápoje před řadicí pákou (0,5 a 0,4 litru) a v předních dveřích (po 1,5 litru), lze v nové generaci modelu Škoda Fabia bezpečně umístit až sedm lahví.