Novinky
Silniční koráb Audi A8 dostane ještě brutálnější verzi než dosud
Vrcholem většiny modelů Audi jsou verze s označením RS. Ale vlajková loď A8 nikdy verzi RS neměla a nejspíš mít nebude. Vadit to ale nemusí.
6.8.2015
Audi S8 Plus.

Audi se rozhodlo, že z nějakého důvodu vrcholnou limuzínu A8 ve verzi RS nikdy nabízet nebude. Ale k mání je Audi S8. Jenže komu je to málo, tak se může těšit na novinku v podobě Audi S8 Plus. Stejně jako „esko“ i S8 Plus pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec TFSI, ovšem s navýšeným výkonem. Motor má rovněž dvě turbodmychadla jako S8, jejich nastavení je ale jiné a budou mít vyšší plnící tlak, změn doznaly i výfukové ventily.

To nejdůležitější se ale týká výkonu a točivého momentu osmiválce. U S8 Plus výkon naroste na 445 kW a točivý moment se zvýší o 50 Nm, tedy na 700 Nm s možností krátkodobě dosáhnout až 750 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne audina za 3,8 s a maximálka bude atakovat hranici 305 km/h. To ovšem jen za příplatek. Ve standardu je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h. Na reprezentační limuzínu to věru opravdu není špatné. Konkurentem je vlastně jen Mercedes-AMG S65, který má svůj osmiválec o objemu 5,5 l naladěný na 430 kW s točivým momentem 900 Nm.

 

Ke komfortu, jenž k limuzíně tohoto kalibru náleží, přispěje osmistupňová samočinná převodovka, která sílu motoru přenese na všechna čtyři kola. Mezinápravový diferenciál bude mít sportovní nastavení a nebude chybět adaptivní vzduchové odpružení. To vše umocní jednadvacetipalcová kola. A protože S8 Plus bude představovat nový vrchol nabídky, dostane i další méně patrné vychytávky. To se ale samozřejmě promítne na ceně. Ta bude v Německu činit nemalých 142 200 eur, což je o 30 tisíc více, než stojí nejdražší model A8, prodloužená verze s motorem W12.