Novinky
Silné bavoráky jen s automatem? Už to tak vypadá
Pro automatické převodovky byly dlouhá léta rájem hlavně Spojené státy. Jenže už ani v Evropě není na místě se smát, že automat je jen pro trouby, vozů jím vybavených je tu čím dál více.
9.7.2015
BMW řady M

Ba co víc, automatické převodovky různých typů jsou už běžné i ve sportovních vozech. A to platí i pro „emkové“ bavoráky. V nabídce jsou i s manuálními skříněmi, ale vypadá to, že jim pomalu a jistě zvoní hrana. Automobilka registruje, že prodeje „manuálů“ neustále klesají a nezdá se, že by se měl tento trend zastavit.

Nový šéf divize M Frank van Meel se docela jasně vyjádřil, že budoucnost „emkových“ bavoráků vidí u automatů a dvojspojek. Prý snižují spotřebu paliva a jsou rychlejší než sebesvižnější pravačka či levačka. Vypadá to tedy, že se chystá smrtící direkt třem pedálům v kombinaci s řadičkou u všech silných bavoráků. Už pětkové „emko“ F10 nelze v Evropě objednat v manuálu, u M3 a M4 to sice ještě možné je, ale otázka zní, jak dlouho. BMW totiž není z těch automobilek, která by šla proti proudu nových trendů, i když si stále drží svá pravidla. Ostatně ústup ze zásad dokazuje nástup tříválců i pohon přední nápravy, věci dříve u bavoráků nemyslitelné.

Manuální převodovky nicméně nezmizí ze dne na den. Pořád je velké množství těch, kteří je ve svém BMW chtějí. Toho si je Meel vědom, proto také prohlásil, že pokud zájemci budou, „emkové“ bavoráky se tří pedálů nezbaví. Kolik je dostatečný počet zájemců však nespecifikoval.

Zajímavé také je, že podle Meeleho slov bude stropem pro silné modely BMW hranice 600 koní. Vedle Porsche je to tedy další volání po konci závodů o co nejvyšší výkon u silničních vozů.

BMW M3 Sedan AT