Novinky
Šílenost! Volkswagen Golf Mk.I s tisícem koní
Jestli jste chtěli jít na film Rychle a zběsile 7, tak možná můžete ušetřit za lístek do kina. Podívejte se na souboj Yamahy YZF-R1 s Volkswagenem Golf první generace. Možná vám to celé zkazíme, když řekneme celou pointu teď – Golfík vítězí!
20.3.2015
Boba Motoring VW Golf - a

V Německu je Boba Motoring. Neznáte? Tak to se asi nezajímáte o tuningovou scénu. Je to asi dva roky, co tohle jméno bylo spojené s Volkswagenem Golf Mk.II s 1013 koňmi. Na stovku to zvládl za 2,3 sekundy. Jenže jak už to bývá, vrcholy jsou od toho, aby se překonávaly. A tak Boba Motoring prezentuje nové dílo – první generaci, tedy auto, které směle můžete zařadit do veteránských srazů.

A co tohle autíčko umí? Tak především jet rychle. Prý zvládne třístovku. Ale vzhledem k tomu, že mu zbyl standardní rychloměr, který má maximálku na 200 km/h, tak nevíme, jak to měří. Ale karoserie a tenhle tachometr je jedna z mála věcí, která z jedničkového Golfu zbyla. Jinak je to komplet nové.

Boba Motoring VW Golf

 

Třeba motor – dvoulitrový čtyřválec s gigantickým (jestli nevěříte, vyhledejte si specifikace na internetu) turbodmychadlem Garrett GTX4202R. Samozřejmě, že v něm není nic originálního. Všechno je nové – od nejmenších svorek u zdvihátek až po klikovou hřídel. Tlak turba 3,4 baru dokáže nadopovat spalovací prostor tak ohromným množstvím vzduchu, že i benzín tam teče po kýblech. Výsledný výkon – 1056 koní a točivý moment 1001 N.m. Auto je prý stavěné hlavně na zrychlení, takže převodovka je hodně krátká. I proto jede auto „jen“ něco kolem 300 km/h. Ale důvod je samozřejmě ještě jeden – tohle není Bugatti Veyron. Ve třístovce už se sedmnáctipalcová kola se semi-slicky Toyo R888 asi ani nedotýkají silnice. A to i přesto, že podvozek jsou dvojité lichoběžníky, vše je zakrytováno… No jen se podívejte na video.