Novinky
Seat dostane silnější motor jako odškodné
Faceliftovaná ostrá Ibiza by mohla mít klidně i dvě stovky koní!
8.6.2015
Ibiza bude z malých koncernových hatchbacků nejsilnější

Je to hořkosladké vítězství. Škoda Fabia třetí generace je na světě. A je opravdu hodně povedená. Výměnou za tohle koncernové prvenství se ale musíme smířit s tím, že její nejrychlejší variantou zůstane pravděpodobně stodesetikoňové Monte Carlo, resp. výhledově možná stejně silný kit Red&Grey v hlavní roli s přeplňovanou dvanáctistovkou. S variantou RS, která v první generaci nabídla 130 dieselových a ve druhé 180 benzínových koní, se do budoucna nepočítá.

Volkswagen Polo a Seat Ibiza na svou obrodu teprve čekají, ale v rámci faceliftu dostávají alespoň symbolické bolestné. Onu proklínanou kombinaci, kterou s nimi sdílela i Škoda Fabia RS druhé generace - přeplňovanou čtrnáctistovku a automatickou převodovku, totiž nahrazuje silnější osmnáctistovka a konečně i možnost objednání manuální šestistupňové převodovky. Nejdřív ji dostal Volkswagen Polo GTI a spolu s ní obdržel i nepatrně vyšší výkon (192 koní místo původní stoosmdesáti). Teď je na řadě Seat Ibiza Cupra, který fasuje stejnou kombinaci, ale podle zákulisních zvěstí si oproti Polu ještě o kousek polepší - podobně jako Seat Leon Cupra nabízí větší výkon než jeho koncernoví sourozenci Golf GTI a Octavia RS, mohla by Ibiza Cupra z přeplňované osmnáctistovky vytlačit rovných 200 koní. A to už by skoro šlapala na paty velkým hatchbackům! Za peníze, které dneska stojí nejrychlejší Ibiza by šlo o vyložený kauf. Takže se na něj začínáme opatrně těšit. Stejně jak na úplně novou Ibizu, která přijde za rok.