Novinky
Revoluce je tady! Mercedes-AMG Project ONE
První skutečný hypersport od Mercedesu konečně ukázal svoji podobu. Je maličký, jeho velikostí se ovšem nenechte zmást! Bude schopen rychlostí, na jaké doposud nejsme zvyklí. Je to totiž převlečená Formule 1.
12.9.2017, Martin Müller
Mercedes-AMG Project ONE 2

Mercedes dlouho očekávanou novinku představil při příležitosti zahájení autosalonu ve Frankurtu. První dojmy? Je to až překvapivě malé auto a působí trochu plastově. Boční profil připomíná malého žraloka a zezadu je to jasná Formule, které nechybí ani svislá zadní ploutev. Jízdní výkony však vezmou dech.

Motor z Formule 1

V útrobách tohoto konceptu je ukryto hned 1000 hybridních koní, přičemž cílem sériové výroby bude jediné - zadupat předešlou generaci hybridních hypersportů do země. Motor? Jako má Formule 1, tedy 1.6 V6. V tomto případě ale na pomoc přispěchává čtveřice elektromotorů, aby zajistily okamžitou odezvu plynu a co nejbrutálnější zrychlení. Zhruba tunu vážící koncept je tak schopen na 200 km/h zrychlit za méně než 6 sekund, přičemž maximální rychlost hravě přesáhne 350 km/h. A nejvyšší otáčky motoru? Jedenáct tisíc! Podle slov divize AMG by šlo samozřejmě ještě víc, takhle prý motor ale hodně vydrží...

To ale není vše. Concept ONE a v budoucnu také sériový hypersport bude schopen čistě elektrické jízdy do vzdálenosti až 25 kilometrů, přičemž inženýři u použitého elektrického ústrojí minimalizovali tepelné ztráty. Energie baterií tak bude lépe využita. Obě nápravy dostanou hned po dvou elektromotorech, přičemž dvojice na přední nápravě bude schopna dobít baterie při běžné jízdě až na 80 % kapacity.

Futuristická závodní kabina

Desing vozu možná není tak oslnivý, jak byste od Mercedesu čekali, musel však ustoupit aerodynamice, která bude při jízdních výkonech hrát zásadní roli. Interiér však znamená revoluční posun vpřed a spíše než obyčejná auta připomíná kokpit vozů kategorie LMP1. Zkosený volant a dvojice displejů by se nicméně měla dostat i do sériové výroby a stejně tak ultra anatomická sedadla, která jsou tvořena jedním společným kusem. Zbytek pak doplňuje karbon, aby hmotnost zůstala na co nejnižší úrovni.

Vývoj utíká neskutečným způsobem dopředu a divize Mercedes-AMG nám dnes představila první vlaštovku z nově příchozí generace absurdně rychlých strojů založených na nejmodernější a nejpokrokovější technologii, jakou zatím známe. Otázkou zůstává, na kolik bude podobné auto ještě využitelné. Jako demonstrace pokrokovosti je ale dokonalé. Tak co, líbí se vám?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama