Novinky
Renault má svůj nový talisman střední třídy, nahradí lagunu
Už je jisté, že laguna svou třetí generací končí. Její místo nahradí nový model Renault Talisman, který se zároveň stane i nástupcem lalitude.
7.7.2015
Renault Talisman.

Názvem nového vozu Renault možná chce držet palce sám sobě, protože v souboji s německými značkami to nový model nebude mít vůbec lehké, takže nějaký ten talisman pro štěstí se bude hodit. Oficiálně se Renault Talisman představí v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Nicméně označení Talisman nepoužil Renault poprvé, možná si někteří vzpomenou, že takto Francouzi počastovali i koncept poněkud výstředního velkého osmiválcového kupé z roku 2001. A stejně jako onen koncept i nový sedan Talisman má výborné aerodynamické charakteristiky, součinitel odporu činí velmi zajímavých Cx 0,27. Pro srovnání současné modely Porsche 911 dosahují hodnoty jen Cx 0,30.

Vedle luxusního vzhledu a na střední třídu velkorysého prostoru nabídne nový renault celou řadu asistenčních systémů – head-up displej, aktivní parkovací asistent, adaptivní tempomat, hlídač mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek, zadní kameru atd. Stejně jako u modelu Espace bude k dispozici také systém 4Control s adaptivními tlumiči, řízením všech čtyř kol i aktivním zavěšením. Podobnou záležitost konkurence ve střední třídě nenabízí. Navíc bude v nabídce i systém Multi-Sense umožňující volbu jízdních režimů.

 

Renault Talisman přijde s jedním z nejrozměrnějších interiérů ve střední třídě. Není divu, vůz je postaven na platformě CMF s rozvorem 2,81 m. Na rozdíl od laguny to ale není liftback, nýbrž klasický tříprostorový sedan s délkou 4,85 m, šířkou 1,87 m, výškou 1,47 m a váhou kolem 1440 kg. To jsou rozměry téměř na vlas stejné jako u nového superbu. Talisman se bude vyrábět i jako kombi, ovšem to se nejspíše do kontinentální Evropy nepodívá. Rozměrům odpovídá i objem zavazadelníků, plných 608 l. Talisman se bude prodávat v deseti barevných odstínech a s koly o velikosti šestnáct až devatenáct palců. K tomu musíme připočítat pět výbavových specifikací – Life, Zen, Business, Intens a vrcholnou Initiale Paris, pro kterou je výlučně určena barva Améthyste Black.

Zatím víme, že se pod kapotu talismanu podívají čtyřválcové turbomotory řady Energy, tedy benzínová šestnáctistovka TCe 200 o výkonu 147 kW a točivém momentu 260 Nm, vznětová šestnáctistovka dCi 130 s 96 kW a 320 Nm a také dCi 160 s 118 kW a 360 Nm o stejném objemu a navíc s dvěma turbodmychadly. Později by měly přijít ke slovu i motory TCe 150 (110 kW) a dCi 110 (81 kW). K přenosu jejich síly na přední kola budou sloužit jak šestistupňová přímo řazená převodovka, tak samočinná dvouspojkovová EDC.

Podívejte se na test Renaultu Laguna Grandtour 2,0 dCi AT Bose: 

Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi AT Bose