Novinky
Renault Espace konečně po dvanácti letech umřel
Dlouhatánských dvanáct let to táhla současná generace Renaultu Espace na světových trzích. To, že situace byla neúnosná, víme všichni. Teď je ale nová generace venku a už to není MPV.
4.10.2014
Renault Espace 2015

Prý je to crossover. Mnohým z vás asi zaskočilo a přemýšlíte, kde je prostor u velkého rodinného auta pro ten cross… Můžeme s tím polemizovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak jediné, co s tím můžeme dělat.

Každopádně bude vůz velmi moderní, takže čekání se vyplatilo. Tak například dostane řízení obou náprav 4Control, které známe jen z modelu Laguna. To elektronicky natáčí zadní nápravu v závislosti na rychlosti jízdy a natočení volantu. Velké auto by tak mělo mít super manévrovatelnost.

4,85 metru dlouhý vůz bude dost vysoký. Vždyť výstavní model měl devatenáctipalcová kola a vysoko posazené sedačky, takže nalézání do auta není nic pro starší lidi. Je to spíš kousek pro desetibojaře.

 

 

Uvnitř se dají všechna sedadla samostatně posouvat a sklápět, a to dokonce z místa řidiče. Ten si vše pořádně „šéfuje“ z multimediálního systému R-Link, který se ovládá velkým 8,7palcovým displejem.

Zajímavé je, že proti konkurenci se nesnaží Espace využít i třetí řadu sedadel nějak smysluplněji. Podle prvních dojmů je tahle řada spíš opět jen nouzová.

Renault Espace 2015 - Obrázek 3 Foto: Renault

Pod přední kapotou se může vystřídat trojice motorů. Základ je v šestnáctistovce. Ta nejmenší naftová je známá – má 96 kW a 320 N.m. Motor bude s šestistupňovým manuálem.

Výš je pak ten samý agregát, ale s výkonem 120 kW a 380 N.m. Tady už pracuje automat, který však nemá mechanickou vazbu mezi voličem a samotnou převodovkou.

Třetí verze je benzínová a překvapivě také vrcholná. Jde totiž o přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku s výkonem 147 kW a točivým momentem 260 N.m, tedy s agregátem z Renaultu Clio RS. Ten spolupracuje s automatem.

Nový Espace bude v prodeji v dubnu příštího roku za zatím neznámou cenu.