Novinky
Rambo Lambo. Italové vzpomínají na své nejdivočejší dílo
Premiéra luxusního SUV Lamborghini Urus už je na spadnutí a italská automobilka se proto rozhodla velkou fotogalerií a krátkým videem zavzpomínat na jeho vzáleného předka. Model LM002 byl opravdovým terénním supersportem a vozem plným extrémů.
11.10.2017
Lamborghini LM002 s dvanáctiválcem z modelu Countach.

Už více než 30 let platí, že jediným čtyřdvéřovým modelem Lamborghini v historii je superoffroad LM002. Změnit se to má právě letos, kdy bude 4. prosince představeno nové SUV Lamborghini Urus s výkonem kolem 600 koní. Novinka bude soupeřem zejména pro Bentley Bentayga, Range Rover SVR nebo chystané SUV od Rolls-Royce. S největší pravděpodobností však ani Urus nedokáže LM002 sesadit z role nejdrsnějšího Lamborghini všech dob. Ne nadarmo se mu totiž přezdívá Rambo Lambo.

Italská značka se k jeho odkazu hrdě hlásí a u příležitosti blížícího se odhalení vytvořila působivou sadu fotografií, na nichž si LM002 můžeme pořádně prohlédnout.

Zuřící býk

Původním cílem Lamborghini bylo vytvořit nekompromisní stroj pro armády a firmy zabývající se těžbou ropy, který ale zároveň v civilní verzi nabídne luxus a extravaganci. Konkurence pro americký Humvee se komerčně moc nepovedla, přesto se však stala legendou. Lamborghini LM002 se vyrábělo v letech 1986 až 1993 a jde o vůbec první čtyřkolku v historii společnosti, kterou si dnes bez pohonu všech kol téměř nejde představit. Trhák to nicméně nebyl, za poměrně dlouhou dobu produkce vzniklo jen něco málo přes tři stovky kusů.

Původně se sice experimentovalo s osmiválcem umístěným vzadu, nakonec však pod přední kapotu zamířil dvanáctiválec 5,2 litru z Lamborghini Countach. Mamut o hmotnosti téměř tři tuny dostal také obrovskou 290litrovou nádrž na palivo a speciální pneumatiky Pirelli Scorpion vyrobené pouze pro tento model. Pro opravdové extremisty pak existovala i možnost umístit pod kapotu dvanáctiválec 7,2 litru, který původně sloužil k pohonu závodních lodí.

Nejdrsnější z rodu

Motor V12 dosahoval výkonu 450 koní a točivého momentu 497 Nm, silnější 7,2litrový vidlicový dvanáctiválec Lamborghini L804 pak měl výkon kolem 600 koní. Urus ho tak ani po třech desetiletích zřejmě nijak zásadně nepřekoná. Jeden z těchto vozů měl v garáži Uday Hussein, tedy nejstarší syn iráckého prezidenta Saddáma Husajna, rovných 100 kusů si pak pro lybijskou armádu objednal i Muammar Kaddáfí.

Vidět LM002 při jakékoliv příležitosti je každopádně vždycky zážitek. I proto nás letos v létě nadchly záběry, na kterých Rambo Lambo jezdí po okruhu a svým charismatem zastiňuje všechny supersporty. Nyní se můžete podívat i na nové video, kterým Lamborghini model připomíná.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama