Novinky
Radical SR8 RSX: Dostupná závodní šílenost
Chcete závodit? Chcete jezdit na okruzích nějakou tu ostřejší třídu nebo se třeba zapsat na nějakou čtyřiadvacetihodinovku? Tak zkuste nejnovější Radical. Je to špička a nestojí moc.
3.11.2014
Radical SR8 RSX - Obrázek 4

Teda stojí dost – v přepočtu 4,67 milionu korun. Ale v dané kategorii je to jen zlomek toho, co byste dali za okruhový speciál podobné konstrukce. Navíc Radical říká, že motor vydrží 40 hodin špičkového zatížení. Pak teprve bude zapotřebí vyměnit hlavní části agregátu. Čtyřicet hodin není tak málo, vždyť to je, pokud budeme počítat čistý čas okruhového závodu, celá jedna sezona.

SR8 RSX je prý zboží, které firma vypiplala do nejmenšího detailu. Škoda, že to nemohla dokázat při představování naživo. Zatím má jen digitální nákresy. Ale jen práce s digitálním aerodynamickým tunelem jí zabrala extrémně mnoho času. Ale vyplatilo se. Vždyť Radical se netají tím, že dalším stupněm bude RXC Turbo, který by měl soutěžit i s Bugatti Veyron.

 

 

Ale zpátky k SR8. Podvozek je samozřejmě závodní – dvojité lichoběžníky se závodním odpružením a také s velkými brzdami (350 mm). Na všech kolech pak najdeme výkonné šestipístkové třmeny. Motor je prý vlastní výroby – jde o osmiválec o objemu tři litry s atmosférickým plněním. Ten podává výkon 328 kW při 10 500 ot./min. Maximální točivý moment je 379 N.m při 7500 ot./min. Přes sedmistupňovou sekvenční převodovku pak všechno míří na zadní kola!

Vše je vyrobené z nejlehčích materiálů. Považte – tohle auto váží pouze 860 kg!

 

 

A pokud máte pocit, že 4,67 milionu korun je přece jen trochu moc, naživo Radical představil model SR3, který sice vypadá jako Radical, ale pod kapotou je přeplňovaný motor původem od Suzuki o objemu 1,5 litru. Výkon 156 kW při 9500 ot./min a 162 N.m při 8200 ot./min. I s těmito jinak směšnými hodnotami zvládne auto zrychlit na stovku za pouhé 3,1 sekundy a maximálka je 250 km/h. Cena 2,85 milionu korun a plné zatížení zvládne po dobu 45 hodin.

Mimochodem, kdybyste chtěli s těmito auty na silnice, máte smůlu. Mají homologaci jen pro závodní okruhy.