Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Zprávy
První náklaďák se samočinným řízením může na silnice
Freightliner představil svůj Inspiration Truck, který je vůbec prvním náklaďákem se samočinným řízením, který má povolení k provozu na pozemních komunikacích. Sice jen pro Nevadu, ale i tak je to úspěch.
9.5.2015
Freightliner Inspiration Truck

Nedávno jsme vám představovali vůbec první náklaďák s autonomním řízením. Jmenoval se Mercedes-Benz Future Truck 2025 a dokázal po dálnicích jezdit sám. Jenže to byl jen koncept a žádný legální vůz. Jeho výsledky a techniku převzal Freightliner. A proč ne? Vždyť je to auto z koncernu.

A co umí? Po najetí na dálnici může řidič zapnout autopilota a už se víc o řízení nestarat. Auto dokáže sledovat cestu a držet se vytyčeného pruhu. Dokáže brzdit za pomalejším autem.

 

A když přijede jiný podobný nákladní vůz za něj, dají se spolu do řeči. Začnou spolupracovat. Druhý vůz se zařadí do ideální bezpečné vzdálenosti, aby byl, cyklistickou hantýrkou řečeno v háku. Minimalizuje tedy vzduchové odpory a přitom jede v bezpečné vzdálenosti. Auta spolu navíc komunikují i o nebezpečích. Například když první auto zabrzdí, druhé auto o tom ví dopředu. Sekunda přidaná v reakci na brzdách je ohromná vzdálenost, která dopomůže ke zvýšení bezpečnosti.

V neposlední řadě řízení autonomním systémem sníží spotřebu až o pět procent, což je u náklaďáků s velkoobjemovými motory celkem slušná hodnota.

Mercedes-Benz Future Truck 2025

Sám jezdí už i náklaďák

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama